Näst sista helgen

Den här helgen hade jag planerat att åka iväg med Sanna, Johanna och Anna. På lördag tog jag bilen till Nyon och mötte sedan Johanna och Anna på tåget mot Montreux. Sanna klev på i Lausanne och tillsammans åkte vi till den omtalade julmarknaden i Montreux. Det var väldigt mycket folk som väntat, men själva marknaden var till skillnad från den i Zürich mycket mer julig - det vill säga att fler stånd faktiskt sålde saker som kunde förknippas med julen. Måste dock erkänna att det inte är någonting emot svenska julmarknader.
 
Såhär fantastiskt vacker utsikt är det i Montreux
Anna och Sanna hälsar på tomten
Ännu en magnifik utsikt
Satte oss ner i folkhavet och åt churros
Det fanns en liten stuga där man kunde skriva önskningar till Tomten - denna önskade sig en hjärna!
När mörkret lagt sig tog vi en tur i Pariserhjulet
Sanna och Johanna
En del av marknaden sett från Pariserhjulet
Tre fina tjejer framför ett lysande träd
Julbeslysning var något de hade lyckats bra med i Montreux
På hemvägen delade vi på oss då Johanna och Anna åkte till Genève och jag följde med Sanna hem till Rolle.
 
Dagen därpå åkte vi till Lausanne där vi mötte upp våra kompanjoner från föregående dag. Vi började med att köpa biobiljetter (min värdmamma hade gett mig 4 st gratisbiljetter som var tvungen att användas före sista december) till filmen Frozen i 3D och originalversion. När vi köpt biljetter letade vi oss neröver och nådde tillslut Svenska kyrkans julbasar. Där gick vi runt och drömde oss bort till Sverige och jag köpte julmust och (dyrt) svenskt lösgodis. Filmen var verkligen jättebra, jag är ju än Disneyfantast så även om den var anpassad för barn fanns det mycket man som "vuxen" kunde njuta av. Efter filmen gick vi tillbaka till julbasaren, fikade lite samt tittade på luciatåget där au pairerna från Lausanne var med.
Sedan bestämde vi oss för att gå ner till vattnet, men innan vi gick fick jag med mig Elsa Beskows Tomtebobarnen på franska som jag tänkt ge till mina två flickor i julklapp
Utsikten nere vid vattnet var magisk
Magiskt, som sagt
Sedan åkte vi och åt god pasta på Vapiano innan vi tog tåget hem
Tack för en rolig helg fina ni!


Kommentarer
Jonna

LOL på tomten. Så tecknad!

Söt önskning om hjärnan :')

Lyllos om bion! Original OCH 3D! Kanske ser den i Frankrike, men tvivlar på att den kommer visas på engelska i Disney Village

Fina bilder med trevliga stunder :)

KRAM!

2013-12-09 @ 20:06:03
URL: http://yonnalicious.blogspot.se



Anonym

Vilka JÄTTEFINA platser! Åh, vad härligt. Tjejerna ser snälla ut!

2013-12-13 @ 12:02:19





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0