Avveckling och midsommarfest

Jag har påbörjat min näst sista vecka som au pair, och det märks verkligen, samtidigt som att det är svårt att greppa. Förra onsdagen hade vi avskedsträff med Svenska kyrkan, vilket i slutändan bara blev Ida, jag samt Eva och Anette som jobbar med au pair-träffarna. Ida och jag tog bussen från FN-kvarteren hem till Eva, och där satt vi länge och pratade innan vi insåg att inga fler skulle dyka upp. Eva hade gjort en jättegod lax- och avokadosallad, och till efterrätt åt vi glasstårta och schweiziska mumsmums. Årets au pair-grupp har varit en av de sämsta på länge (frånsett lucian), och vi funderade mycket på vad den dåliga närvaron berodde på, varför så många hade åkt hem. Ida och jag var iallafall nöjda med att få sätta punkt för Svenska kyrkan-träffarna som ändå varit en del av vårt au pair-liv.
 
Vi hade vår sista Link-UP i torsdags, vilken till min belåtenhet fick avslutas med "Swedish Tacos" som tydligen inte är så svensk som jag trodde... Jag är så tacksam för att jag fått vara med i den diskussionsgruppen som verkligen fått mig att öppna ögonen för mitt känsloliv och hur viktigt det är att dela med sig av sina problem och inte stänga dem inne. 
 
All veckans stress och planering fick äntligen ett slut på lördagen då alla gäster anlänt till vår midsommarfest. Allting blev kanske inte precis som vi hade föreställt oss men huvudsaken var att det blev lyckat! Är nästan chockad över att vi lyckades skapa ett så genuint midsommarfirande, i Schweiz med tjejer från vitt skilda håll i världen. Dagen efter klev jag upp tidigt och körde iväg till ett lyxhotell bara 10-15 minuter härifrån. Där spenderade jag och Ida vår söndag och NJÖT för fulla muggar, så skönt efter alla midsommarförberedelser att bara få släppa allt och glida omkring i morgonrock och tofflor hela dagen. 
 
Tyvärr har jag till min stora besvikelse (och förvirring) tappat bort min kamerasladd, så jag kan inte dela med mig av några bilder från den senaste tiden. Istället kommer en webcam-bild på ett vykort som jag fått från mormor och morfar - tack fina ni, och fina Sundsvall ser jag såklart fram emot att återse!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0