Försommar-mix

När bloggandet halkar efter finns det såklart en massa bilder som inte får se dagens ljus (eller, internets ljus, vad man nu ska kalla det). Därför följer härefter ett urval av bilder från april-maj i Bryssel, kanske blir det något klarare vad jag sysslat med - eller också inte!
 
 
Så, jag går ut på liten fotopromenad i kvarteret. Möts av... Hallå, vart är du på väg?
Träden hade stått och blommat såhär vackert i kanske en vecka, bladen började falla till marken och jag insåg att nu går det bara inte att vänta längre - måste ju hinna föreviga den här färgglada tiden från mitt au pair-år!
Alltså, belgare... Ibland undrar man. Vad ska detta föreställa? Finns det ens ett hus där bakom, eller är allt bara på låtsas?
 
En vacker dag i början av maj åkte jag, Lovisa, Simon och Alina till "Les serres royales de Laeken". Växthusen och den enorma trädgården ligger precis intill "Château de Laeken" - den belgiska kungafamiljens huvudsakliga bostad - och är öppet endast tre veckor om året, vilket alltså gör det till kungafamiljens privata trädgård... resten av året?
 
Här rebellar Lovisa och kliver ut på gräsmattan. Vakten med visselpipa en bit bort tyckte att hon gick lite för långt.
Group pose in växthus #1! Arkitekten som skapade dessa rätt så häftiga byggnader hette tydligen Alphonse Balat, och var lärare åt Victor Horta - Bryssels kanske mest kända arkitekt.
Avslutar det besöket med busig Lovisa-bild!
 
Pride-paraden kom till stan! Jag stod här själv och trängdes i folkmassan under avstampet av paraden, har aldrig sett så mycket människor inne i centrum på samma gång, gick knappt att andas - vilket spontant kändes helt fantastiskt, en sådan här dag! 
Nog den mest färgglada vagnen, men fanns otroligt många fler - fyllda inte minst med människor som fullkomligt strålade av glädje!
Möttes av riktigt många iögonfallande utklädnader, önskar att folk hade på sig sånt här lite oftare i vardagen:
Okej, jag hittar alltså fortfarande sån här konfetti på mitt rum, i min väska, bland kläder... Keep in mind att det är en månad sedan! Fast det kanske säger mer om mina städvanor än om något annat... Hm, glöm att jag sa något
Mötte efter en stund upp med några av de andra au pairerna, blev ännu fler intressanta möten efter det:
Baby I want 'cha  
Åh alltså klockrent när man fattade det (önskar att jag hade fått en helkroppsbild på dessa). Bästa par-utklädnaden på en Pride i Bryssel: Tintin och Kapten Haddock!
Trötta efter en lång men färgglad och livlig parad! Söta Magda och Nelly fick tatueringar (av belgiska miljöpartiet?)
Alina, Nelly och Stina nöjda med dagen! (Alina nöjdast)
 
Solen och värmen hade redan tagit sig in i staden, Pride var ett soligt svettkalas. Dagen därpå körde vi därför lite kvalitets-soltid i Parc du Cinquantenaire:
 
Ooch med detta avrundar jag för kvällen, nu ska jag väl hyfsat snart kunna bjuda på bilder som är lite mer up-to-date än dessa! Håll till godo så länge,
 
Bisous,
Therése


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0