Au pairen som fyllde 21 år

Som jag skrev tidigare så firades min födelsedag på tisdagkväll med restaurangbesök här i Gex. Det var lite krångligt att få ihop det så att så många som möjligt kunde komma och tillslut blev vi bara 4 till middagen.
Jessica, jag, Rhian och Erin
Födelsedagbarnet och fikavärden
Nicole, jag, Erin och Vanessa
I onsdags på min faktiska födelsedag jobbade jag ju heldag så jag spenderade dagen med mina flickor. På eftermiddagen hade jag lovat dem bio så först köpte vi varsin bakelse istället för tårta och sedan gick och såg Rio 2 i 3D.
Eftersom jag varit så fokuserad på franskaprovet så har den här helgen varit rätt lugn då jag inte hunnit planera in så mycket. På lördagkväll åkte jag in till Nyon för att umgås med Rhian och Nicole, Rhian är inte en au pair utan bor i Nyon och har precis som jag en delad lägenhet. Vi lagade mat och kollade på Champions League-finalen som slutade med vinst för Real Madrid till Rhians lättnad, sedan spelade vi spel med hennes schweiziska rumskompis så det var tur att vi alla pratar franska. Först spelade vi Carcarsonne som faktiskt var rätt kul när jag väl förstod hur det fungerade, och avslutningsvis spelade vi Pictionary (Gissa&Rita) som var prefekt att spela efter midnatt då vi alla var övertrötta. Roligaste var när Rhian trodde att moroten hennes rumskamrat ritade var en explosion! Eftersom jag hade planer för söndagen tackade jag nej till att sova över och åkte hem kl. 1 för att hinna vila upp mig inför den kommande dagen, mer om detta kommer i nästa inlägg.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0