Breathtaking Interlaken

Nu när Bern-resan är dokumenterad tänkte jag berätta lite om Interlaken-resan som organiserades av LiNK förra helgen.
 
Klockan 7.15 på lördag morgon samlades vi vid tågstationen i Nyon och klev på bussen som skulle ta oss till Interlaken (tyska som betyder mellan sjöar) en stad som ligger i kantonen Bern och ca 2,5 timmar med buss från Genèvesjön. Eftersom jag hade lite dåligt samvete att jag åkte på resan trots att jag kände att jag egentligen borde stannat hemma och pluggat franska så parade jag ihop mig med min tyska vän Vanessa som hade samma bekymmer, vi bestämde att vi skulle hålla ihop under helgen och vara "franska-buddies". 
 
När vi först kom fram till vårt hostel och delat in oss i rummen och njutit av utsiken blev det en promenad till mataffären följt av en lunch i solen.
Vanessa och Trinity
Därefter gav vi oss av ett gäng som skulle hyra kajaker, vi missade vår buss vilket innebar ett litet stopp intill en av de vackra sjöarna.
Tyska Hannah och jag
Här skulle vi paddla, hur vackert?
Redo att bege mig ut i det kalla vattnet - nej, jag är inte alltid lika snygg...
Efter 2 timmar i det kalla vattnet med en blöt (och ut- och invänd) våtdräkt
Vi missade även bussen tillbaka så vi fick vänta 1 timme på nästa
När vi kom hem jag jag blöt och trött, tog en dusch och sedan var vi ett stort gäng som gick ut och åt middag.
 
En sak stod på schemat för söndagen - hajk! 
 
En bussresa och kabinlift senare hade vi denna utsikt
Några hade snöbollskrig i värmen
Jessica delade med sig av lite filosofiska tankar
Snart var det dags att slå sig ned och avnjuta en picknick med otrolig utsikt
Svensk selfie
Gissa filmen!?
Kopuss
Avslutar med en söt tjej med en ännu sötare kattunge i knät
Många timmar, skavsår och ömma fötter senare satte vi oss utmattade på bussen hem efter en magisk helg i vackra Schweiz!


Kommentarer
Amanda

Så himla fint!!! Vilka vyer... Alperna är lätt nummer 1 på min reslista.

2014-05-25 @ 19:09:49



Jonna

Wooooooooow!

2014-05-26 @ 10:03:15
URL: http://yonnalicious.blogspot.fr





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0