Sorgblandat skoj

Har nätt och jämt städat ut mitt rum - alla väskor är packade men väntar på att kvinnan som äger lägenheten ska komma hem och säga att hon är nöjd med städningen (har traumatiska minnen av min första flytt i Schweiz).
 
Igår var det LiNK-picknick som skulle hållas på en utebad i Nyon. Det var dock inte vilken dag som helst, utan dagen då Ida skulle lämna Schweiz och åka hem till Småland, så vi hade bestämt att några av oss skulle träffas lite tidigare. Hämtade upp Hencca och Emelie och åkte till badet och inväntade resten, allting kändes nästan som vanligt när vi satt där och pratade och skrattade, förutom att jag kände mig lite borta i tankarna. När det sedan började närma sig tiden för Idas avfärd gick det bara inte att låtsas som att allt var som vanligt, det var hemskt hur dåligt jag mådde. Stannade kvar på badet med Hencca, Emelie och Freya ett tag innan vi begav oss till The Hub i Nyon, picknicken hade nämligen flyttats in då de trodde att det skulle regna, det var dock hur fint väder som helst! Där blev det iallafall knytkalas och mingel, åkte egentligen dit för att säga hejdå till de vänner jag inte skulle hinna se något mer, men i slutändan tog jag bara farväl av en tjej, resten kommer jag att träffa idag eller under veckan! Det var nog lika bra då jag redan gjort slut på alla tårar för dagen...
 
Resten av kvällen spenderades hos Rhian med häng och spel, fick även äran att rengöra hennes soptunna (lång historia). När de andra tog tåget till Lausanne åkte jag hem för att ladda upp för dagens flytt. Nu ska jag snart iväg på en födelsedagspicknick i regnet, det gäller att ta alla chanser man får att träffa alla innan jag åker hem.
 
För en vecka sedan satt jag här med denna smålandstös
Från torsdagen Link-photoshoot


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0