Naval Parade och skrämmande valresultat

Igår var det "marinparad" i staden Vevey i Schweiz - Nicole, Vanessa och jag hade bestämt oss för att åka dit!
 
Efter en liten promenad längs med sjön åt vi lunch, och Nicole och jag var såklart tvungna att provsmaka glass eftersom vi tagit på oss uppdaget att kora Schweiz godaste glass i sommar. Jag tog hasselnöt och jordgubb och den gelaton var farligt god, 4/5 utan tvekan.
Här närmar sig födelsedagsbarnet kajen - båten "Savoie" fyller 100 år
Vi var såklart tvungna att åka med den
Ja men, "let's take a selfie"
Sammanlagt detog 6 (stora) båtar i paraden
Sedan delades det ut biologiskt nedbrytbara ballonger, vår båt fick gröna ballonger
Har jag tur så hittar någon min ballong och postar kortet till mig och jag har chans att vara med i en utlottning, woho! Stor chans? Njaa...
Efter ca 1,5 timmes väntan fick vi äntligen säga adjö till våra ballonger!
Caption: 99 luftballons/Let it go
Här är ett litet klipp från gårdagen:
 
Jag är väldigt nöjd över att vi valde att åka båt istället för att sitta längs vattnet då det höll på väldigt länge + att vi fick vara med och släppa ut ballongerna! Sedan gick vi en liten sväng i stan innan vi satte oss i bilen tillbaka till Frankrike. Kvällen spenderades i min ensamhet framför valvakan på SVT Play, väldigt intressant att följa processen men jag fruktar för Europas och Sveriges framtid med succén för så många främlingsfientliga partier. Att rasistiska Front National blev Frankrikes största parti med 25% av rösterna gör att de har mer representater i EU-parlamentet än Sverige sammanlagt - jag blir ju mörkrädd! Att Feministiskt Initiativ kom med var såklart en lättnad men det kommer behövas mer än så för att stoppa denna hemska trend...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0