Allt handlar om inställningen

Nu när jag är i princip fri från förkylningen känns allt mycket bättre. Jag har bott hos familjen i över en och en halv vecka och dagarna passerar i ultrarapid. Jag börjar nu vänja mig vid faktumet att jag faktiskt jobbar för familjen och jag trivs väldigt bra över lag. Idag kom mamman och barnen hem till lunch och innan de gick tillbaka till skolan spelade vi alla Uno tillsammans (jag blev den ultimata förloraren). Därefter tog jag och mamman en promenad med hunden ner till sjön och pratade (kanske mer än någonsin) om saker som inte rörde hushållet. Måste bara åter igen påpeka att strandpromenaden är otrolig. Med helgens dåliga väder trodde vi att hösten skulle infinna sig men jag kan glädjande konstatera att värmen dröjer sig kvar och om jag inte precis varit förkyld hade jag troligtvis tagit mig ett dopp i sjön. Förhoppningsvis (och enligt YR.no) kommer värmen dröja sig kvar till nästa vecka, och jag kanske hinner ta vara på vädret i helgen då jag är ledig. På lördag ska familjen bort vilket lämpar sig bra då jag ska på au pair-picknicken hela dagen.

Imorgon ska jag försöka kliva upp tidigt och uträtta lite ärenden. Igår ringde posten mig på mitt schweiziska nummer (alltid en utmaning att kommunicera över telefon på ett annat språk) och tydligen hade det uppstått ett problem med tillverkandet av mitt bankkonto som vi fixade förra veckan, jag hade nämligen inte angivit samma signatur som fanns på mitt pass. Därför måste jag gå dit imorgon och skriva Louise Granlund (för så ser min signatur ut på mitt pass) på ett papper för att de ska kunna skapa ett bankkonto till mig (rätt ska vara rätt, eller hur Schweiz?). Därefter ska jag ta tåget till IKEA, det ligger bara en hållplats bort och resan tar ca 5 minuter. Meningen är att jag ska inhandla lite svensk proviant såsom lingonsylt till havregrynsgröten. Uppdaterar hur det gått imorgonkväll!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0