dagen då jag inte lyckades ta mig in i mitt eget hus...

Det har uppstått ännu ett smärre problem, - pga. att eluttagen ser annorlunda ut här i Schweiz passar inte min datorladdare för uttagen, därför kan jag inte använda min egen dator förrän vi hunnit fixa en adapter.
 
Av rubriken att döma kanske ni förstår att detta inte varit en av mina bättre dagar. Till att börja men fick jag inte mitt nya SIM-kort att fungera i min iPhone, och var därför utan mobil även idag. Istället skulle jag låna mammans telefon när jag skjutsade Léa till ridskolan. Det blev dock för stressigt så jag lyckades glömma mobilen hemma. Som tur var hittade jag till ridskolan och jag och Yann stannade en halvtimme för att titta när Léa red, men vi hann inte se henne rida då de stod och borstade hästarna i över 30 minuter.
 
Väl hemma igen var det dags för Yann att springa över gatan till sin tenniskurs. Jag tömde disken och hängde tvätt. När mamman ringde och undrade hur det gått fick jag förklara att jag glömt mobilen hemma men att allt gått bra. Hon kom sedan hem vid 11.30 och vi lagade lunch som vi åt tillsammans med Yann och hans gudmor som sedan tog tåget till Genève. Jag och mamman tog med Bounty (hunden) och for och handlade. När vi packat upp åkte vi vidare till Aubonne där hon hade en skönhetsbehandling medan jag rastade hunden. Vidare skjutsade jag henne till en väninna för att rida innan jag återvände hem.
 
Vad jag inte förväntat mig var att dörren inte gick att låsa upp med nyckeln jag blivit tilldelad. Eftersom jag inte hade någon mobil fick jag gott slå mig ner i skuggan och vänta ca 1,5 timme på att det var dags att hämta Léa (gick då och då till dörren för att försäkra Bounty om att den verkligen inte gick att öppna). När jag hämtat Léa kl 17 åkte vi för att hämta upp mamman. Problemet var att jag inte hittade i virrvarret av vägar, och inte heller den pratglada 7-åringen i baksätet. Efter ett bra tag lyckades jag tillslut med hjälp (och själp) av Léa lokalisera mig ut på rätt väg och slutligen anlända till målet. Mammans väninna hade en "hästflicka" som otroligt nog precis som mig kom från Sverige och var 20 år. Nu har vi bestämt träff på lördag då vi ska ta tåget till Lausanne och shoppa och äta lunch.
 
Det visade sig tillslut att det var jag som inte kunde knixen för att öppna dörren (pinsamt), men nu är det iallafall fixat. Har desssutom fixat mitt schweiziska nummer så imorgon blir en bättre dag.
 
Imorgon väntar favorit i repris vad gäller morgonschemat. Ska dock försöka mig på att koka gröt då jag köpt havregryn idag - mums!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0