Första riktiga vardagen

Sitter i sängen och försöker kurera mig, dragit på mig en nedrans förkylning sedan jag badade i sjön förra veckan. Tur att jag varit ledig i helgen så att jag inte behövt jobba när jag varit som mest sjuk. Mina arbetstider är kl.15-19  förutom vissa dagar (tror det är onsdag och fredag) då barnen slutar kl.13. Mina arbetsuppgifter är förutom att finns tillgänglig när barnen kommer hem från skolan att stryka, se till att huset är allmänt fräscht och förbereda måltider. Jag ska även checka så att barnen gjort sina läxor och skjutsa dem till deras olika aktiviteter (Yann spelar fotboll och tennis och Léa tränar dans och ridning).
 
Igår upptäckte Sara och jag stan där jag bor. Strandpromenaden är verkligen jättevacker, vi gick omkring och kollade priser på restauranger och så vidare. Eftersom att det var söndag så var i princip ingenting öppet, bara caféer och tobaksaffärer. Vi hittade iallafall ett fint "tea-room" som de kallar caféer som serverar lättare måltider. Åt en sjukt god baguett med gravad lax för 35 spänn, allt är visst inte så dyrt i Schweiz ändå. När vi var klara med vår tur runt stan köpte vi varsin sorbetkula på ett rekomenderat glasställe, jag tog mango och den var verkligen supergod! Framåt eftermiddagen skjutsade jag hem Sara och vi tog en promenad med hundarna i byn.
 
 
 
 
 


Kommentarer
hanna

härligt att du är så bra på att uppdatera!! GALET fint det ser ut iaf! och när du väl kommer in i vardagen så kommer det nog inte alls kännas lika stressigt längre :) bild på eran hund tack haha!!!!!!!

2013-08-26 @ 18:16:52



Jonna

Ooooh! Ser fram emot att hälsa på när du har blivit en expert på området!

2013-08-28 @ 11:41:59
URL: http://yonnalicious.blogspot.fr





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0