Högtidligt

Idag hade jag mitt sista arbetspass inom hemtjänsten, om det blir något mer i framtiden återstår att se. Det kändes lite vemodigt att säga hejdå till vårdtagare som jag gått till var och varannan dag hela sommaren, men jag tror att jag gjort ett positivt intryck i verksamheten. Varje ärende ikväll har varit lite högtidligt då jag fått intala mig själv att jag inte kommer att komma hit mer. Nu känns det dock rätt skönt att veta att jag inte behöver bege mig ut i regnet klockan 7 imorgon och jobba. Det är inte förrän nu som jag verkligen börjar känna att det närmar sig, 5 dagar kvar i Sverige. 
 
Eftersom att jag fortfarande inte kommit igång med packandet, och fortfarande har en del saker som behöver inhandlas så kommer jag ha det jag gör i veckan om jag säger så. Dessutom har jag ju tackat ja till att vara ledare på barnläger tisdag till torsdag så de enda dagarna jag har lediga är egentligen måndag och fredag! Nåja, det här kommer jag att fixa, "make it work" som Tim Gunn skulle ha sagt.
 
- Louise
 
 


Kommentarer
amanda

Åh ja, visst kändes det lite tomt och sorgligt att säga hejdå till vårdtagarna! Jag kommer tänka mycket på hur dem har det...... Tänk om någon dör!:(

Svar: precis, man vet aldrig vad som hinner hända på ett år, än mindre om man någonsin kommer tillbaka! har iallafall tänkt skicka vykort till några :)
Therése & Louise

2013-08-13 @ 19:45:59





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0