La journée - långt och detaljerat inlägg

Nu har jag en sladd på rummet så att jag har tillgång till internet (trådlösa funkar konstigt nog inte på mitt rum).
 
Igår spenderades som sagt hela dagen på "Aquaparc" som låg ca. en timmes bilresa bort på andra sidan Genèvesjön. Tillsammans med Yann (sonen på 9 år vars riktiga namn jag väljer att inte nämna i bloggen), pappan, gudfar (pappans kompis) och hans dotter åkte jag vattenrutchbanor som aldrig förr. Var tvungen att offra mig lite då entrén nog kostade ganska mycket (Schweiz är ett dyrt land att bo i). Efter en hemsk rutchbana och lite smärta i ryggen fick det vara nog för mig och jag fick lite fritid i wellness-avdelningen (relaxen). Kom hem kl. 20 och lämnade huset runt 11.30 så jag och de andra var helt slut på kvällen. 
 
Den här dagen har varit relativt lugn. Léa (dottern på 7 år - också alias) skulle som vanligt på ridläger 9-17 och jag hjälper till med frukost (ska berätta mer om mina sysslor när de börjar falla på plats, hade nog inte riktigt förstått hur mycket jag skulle behöva göra). Yann började tennislektioner 10-12 (tennisbanan ligger bara över gatan, det är utsikten från mitt fönster) och sedan åt vi lunch med hans gudmor (mammans väninna).
 
Vid 14.30 skjutsade hon sedan ner mig och Yann till stranden (La plage de Rolle). Vi låg och svettades i solen (solkräm på såklart) och kände lite på vattnet. Efter lite mer pressande i solen (det var verkligen sjukt varmt) köpte vi varsin glass. Yann blev lite frånvarande ett bra tag då han bara tittade sig omkring utan att säga någonting och svarade knappt på frågor. Lyckades tillslut få med honom till vattnet och den här gången doppade jag mig faktiskt till halsen och medgav att vattnet faktiskt var rätt varmt. Vi hade bestämt träff med mamman för att hämta upp oss 16.45 då vi skulle hämta upp Léa men när vi väntade på parkeringen kom hon aldrig. Vi vankade fram och tillbaka och funderade på varför hon aldrig kom, när vi 17.25 bestämde oss för att gå hem gick vi förbi en annan parkering och såg till vår förvåning mammans bil. Det tog ingen lång stund innan vi hade hittat både henne och Léa på stranden, som tur var var hon inte arg utan bad om ursäkt för missförståndet då hon inte kände till den "rätta parkeringen".
 
Eftersom jag inte hade hennes nummer kunde jag heller inte ringa, men nu har vi varit och fixat ett schweiziskt kontantkort så hädanefter kommer vi kunna ringa varandra. Dock behöves mitt ID-kort för abonnemanget så vi gick hem och lämnade barnen och jag tog min plånbok innan vi gick ner till stan på nytt. Till min förvåning (hade inte tänkt så långt) så funkade inte mitt körkort som ID som i Sverige, och mamman lät faktiskt nästan arg när vi sedan satte oss i bilen och menade att "du får faktiskt tänka till lite, du är i Schweiz nu - om du ombeds ta med ditt ID, ta med ditt ID!". Då blev jag faktiskt lite förnärmad eftersom jag inte hade en aning om att körkortet inte fungerade. Sedan övningskörde vi till Léas ridskola (de har två bilar med automatväxel, i och med att jag aldrig kört automat och inte är van körstilen i Schweiz måste jag öva). Ikväll hade Yann en kompis över på middag och barnen gick sedan och lade sig vid 21-tiden. 
 
Imorgon ska jag själv skjutsa Léa till ridskolan, är lite nervös faktiskt men det ska nog gå bra. Sedan bad hon mig att stanna kvar och titta när hon red så jag stannar nog där ett tag.
 
Här är två bilder på mitt rum från första kvällen - jag tar inte så mycket bilder nu då jag försöker smälta in i familjen och inte leka turist. Mer bilder på huset kommer kanske imorgon då jag kommer vara ensam hemma ett tag (kanske).
Några bilder från dagens strandvisit
 
 


Kommentarer
mandy

Fint rum!!!!!

2013-08-22 @ 00:14:35



Jonna

Wow, sängen! Naaaajs!

2013-08-22 @ 01:26:44
URL: http://yonnalicious.blogspot.fr



hilda

alltså wow ! fint rum!!!

2013-08-23 @ 00:17:36



hanna

du verkar ha fullt upp! stranden ser verkligen heelt underbar ut! och naws vilket sjukt gulligt léende han hade :') det blev alltså en röd fjällis ser jag, bra val!!

Svar: Ja det blev röd tillslut, fast med blå handtag ;)
Therése & Louise

2013-08-26 @ 18:04:16



Grön

Åh, vilken söt pojke!!!
Min mommo heter Lea! Haha, min familj verkar alltid ta sig in på någe vis... förväntar mig en fråga om det på nästa frågeslinga!

2013-08-29 @ 09:15:08





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0