Händelserikt

Livet som sedan en tid tillbaka har varit väldigt lugnt och odramatiskt har nu i jultider börjat blir rätt hektiskt. Gårdagen var, som ni kanske förstår, ytterst händelserik (glömde att nämna att jag dessutom satte ihop och dekorerade ett pepparkakshus med tjejerna på eftermiddagen).
 
Idag efter att jag skjutsat flickorna till skolan åkte jag för att hämta upp lille 2-åriga Leo för sin "playgroup" i Ferney. Hans storebror går i min yngsta flickas klass och familjen är även de brittiska. Han är en sån där unge som man bara vill äta upp - knubbiga kinder, smittsamt skratt och bebisspråk med brittisk dialekt! Vi hade iallafall väldigt kul tillsammans och det kommer med största sannorlikhet att upprepas - att jag sitter barnvakt åt honom vill säga. Matpersonalen strejkade idag (Frankrike) så efter playgroup var det bara att hämta upp flickorna igen och ta hem dem för lunch. Fick sedan några timmas ledighet fram till 16 då det var dags att plocka upp dem igen. Idag var de ovanligt tjuriga - skrek, grät och slogs om vart annat. Känner mig helt utslagen nu och klockan är bara 21. 
 
Imorgon ska jag och pappan (han pratar inte franska) till bilhandlaren där de köpte "min" bil för att berätta om vad som hänt med däcket (det var alltså utom räddning enligt bilverkstan). På kvällen vankas det lite firande av Finlands självständighetsdag med ett par vänner, ska bli riktigt spännande! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0