Ljusets drottning

Lucia. En magisk dag som innehåller många vackra minnen, speciellt från förra året då jag blev utvald till Medelpads Lucia 2012 och fick sprida julglädje runtom i Sundsvall. När jag fick reda på att det var jag av de sju kandidaterna som fått mest röster tyckte jag först inte att jag riktigt förtjänade det. Jag hade ju egentligen ingen speciell koppling till just lucia, jag (och för att inte nämna min släkt) hade bara varit extra envisa med att värva röster. Detta med tanke på att min syster som var med bland kandidaterna året innan inte blev lucia. Men nu såhär i 
efterhand är jag väldigt tacksam för att jag fick den möjligheten. Jag hade aldrig  förut på riktigt varit lucia och känslan av att jag inte riktigt förtjänade titeln gjorde mig nog rätt ödmjuk gentemot mina fantastiska tärnor och alla vi lussade för.  

Denna högtid kommer för alltid ha en stor plats i mitt hjärta, och jag är väldigt glad att jag fick lussa även i år när jag inte ens är i Sverige. När denna vecka med framträdanden är över ska jag försöka berätta om vad vi gjort. Om en vecka är jag hemma i Sverige!




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0