Lucia i Genève

Ikväll hade vi vårt första lussande med Svenska kyrkan i Genève på SEB i gamla stan. Jobbade 7.30 till 18.00 (och då fick jag sluta en timme tidigare - min långa dag). Sedan var det bara att sätta sig i bilen och skynda sig allt jag kunde för att hinna till Gamla stan i tid. Några fem minuter efter kl 19 kom jag flåsande in genom dörrarna och började styrsla om till lucialinne och krans.
 
Stämningen var väl lite nervös då vi inte hade sjungit igenom låtarna tillsammans sedan förra onsdagen, men framträdandet gick faktiskt förvånansvärt bra, trots nerverna. Banken bjöd på vatten och bröd (dock en baguette med pålägg) samt så fick alla medverkande en liten slant. Framträdandet tog ca 15 minuter och många hade fått mersmak. Efter lite skämtande om att gå ut på Genèves gator och lussa, blev det efter många om och men verklighet. Vi vandrade runt helt planlöst på Genèves gator och spred glädje (och kanske lite obehag) till människor som bara råkade finnas på plats. Vi bestämde oss för att omringa en man vi mötte och sjunga för honom. Efter att sången var slut berättade han hur han haft en jobbig dag med familjen och hur han verkligen uppskattade att vi sjöng för honom. Senare på kvällen stötte vi på Svenska Klubben i Genèves ordförande, vad är oddsen? Var lite skeptisk till en början till detta påhitt men det var nog en av de roligaste och mest minnesvärda saker jag gjort sen jag kom hit!
 
Är dessutom väldigt tacksam gentemot busschauffören som, när biljettautomaten var trasig och såg att jag och en man tänkte köpa biljetter, tipsade om att vi kunde använda den på busshållplatsen. Kände att något låg bakom hennes kommentar och mycket riktigt så kom det kontollanter och kollade biljetter (vilket sällan händer), så jag sparade väl 80 franc i böter. Vilken kväll!
Bilden har min vän Emelie tagit


Kommentarer
Jonna

Åh, kul att du fick tillfälle att lussa igen :D

2013-12-05 @ 01:18:45
URL: http://yonnalicious.blogspot.se



amanda

Så himlahimla fin bild!!

Svar: Tack Amanda! :D saknar dig!!
Therése & Louise

2013-12-07 @ 19:03:11





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0