Au pair-systrarnas tjuvstart...

Louise:
- Det är egentligen ganska passande att skriva första inlägget idag, för det är precis en månad innan jag åker.
Jaa Therése, vill du sitta här hela kvällen så...
Hhffm.
Hhhffmmmhaheeehh!!
*Flapflapflap*... SLUTA!!!
 
(Therése slutade inte... frivilligt)
 
 
V Ä L K O M N A . . .
... ska ni vara till vår till synes oseriösa blogg. Den kommer att bli mer seriös med tiden (tror vi?), när vi försöker uppdatera er i hemlandet om våra förberedelser inför och upplevelser på våra resor.
För er som inte är insatta i våra planer inför det kommande året, eller kanske överhuvudtaget i vilka vi är, kanske det skulle vara på sin plats med en liten introduktion, eller vad tror ni?
 
Therése Granlund
18 år, precis tagit studenten från Naturprogrammet på Skvaderns gymnasieskola i Sundsvall, och sommarjobbar för närvarande. Den 26:e augusti flyger jag till Belgien, där jag ska stanna till början av juli 2014 för att vara au pair hos en familj som bor i utkanterna av huvudstaden, Bryssel. Det här kommer att bli en helt ny upplevelse för mig - jag har länge velat åka och studera utomlands, men så dök detta plötsligt upp istället... Och jag tror det kommer att bli helt perfekt för mig!
 
 
 
Louise Granlund
20 år, har också precis tagit studenten från Samhällsprogrammet på Skvaderns gymnasieskola. Under sommaren jobbar jag som semestervikarie inom hemtjänsten. Som inledningen antyder så lämnar jag Sundsvall den 16:e augusti. Först blir det en kort visit i Paris och sedan flyger jag till Genève, Schweiz. Jag kommer att bo och jobba som au pair i en liten fransktalande stad vid Genèvesjön mellan Genève och Lausanne fram till juli 2014. Läsåret 2010-2011 var jag utbytesstudent i Frankrike då jag bodde i en värdfamilj och har således redan erfarenhet av att bo utomlands och goda kunskaper i det franska språket. För mig känns den här resan som en naturlig del i min personliga utveckling och på många plan en investering i min framtid.
 
 
Vi hoppas att detta har upplyst er något om oss och våra planer, samt väckt ert intresse för att följa våra upplevelser under det kommande året! Vi är båda sjukt taggade och ska försöka uppdatera bloggen så ofta som möjligt med allt som händer i vår vardag som au pair-systrar.
 
À bientôt!
Therése & Louise


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0