Gränsöverskridare

Hej vänner!
 
Nu var det ett bra tag sedan ni hörde något från mig (börjar ana ett mönster..) Nu har jag bott hos J och hennes rumskompis A i en vecka. De bor i ett stort hus i Frankrike, 5 minuter från gränsen mot Schweiz och 20 minuter med buss in till Genève. Under veckan har jag fått mycket egentid då jag sökt familjer samt återsett mina vänner här nere i Schweiz. Humöret har gått lite upp och ner och jag var nästan (nästan) redo att ge upp i början på veckan. Sedan sa det bara svisch och då hade jag helt plötsligt en hel hög med eventuella familjer. I onsdags åkte jag in till Genève och träffade en brittisk kvinna på hennes jobb och de erbjuder vad som verkar vara en "dream position" för en au pair, hon vill att jag börjar till veckan. Nu är det dock en del i min omgiving som för mitt eget bästa tycker att jag inte borde ta några förhastade beslut. I eftermiddag ska jag åka och träffa en 3-barnsmamma i mina gamla hemtrakter för att diskutera vad som numer lutar mot eventuellt barnvaktande lite då och då. Innan det ska jag träffa B som håller i LiNK för att försöka komma underfund med vad det egentligen är jag söker.  
 
Ikväll ska jag äta middag med några vänner i Genève och likaså imorgon då vi har hejdå-middag för en vän som åker tillbaka till Finland på måndag. Som ni ses rullar livet på här nere och rätt vad det är så är jag hemma igen för att fira jul!


Kommentarer
amanda

Härligt att höra från dig Louise! Hoppas du hittar en awesome familj som du trivs med snart:D

2013-11-10 @ 15:50:19





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0