Social abstinens

Det här inlägget skrev jag förra tisdagen, när ni läser det förstår ni nog varför jag inte publicerat det förrän nu

Jag vet att jag skrev att jag skulle berätta mer om mitt nya jobb förra veckan, men då hade jag aldrig kunnat gissa att den förra Au pairen skulle ha glömt bort lösenordet till det trådlösa nätverket i lägenheten.

Nu bor jag alltså sedan en vecka tillbaka i en lägenhet i Gex, som ägs av en brittisk kvinna som jobbar för FN (för tillfället på arbetsresa i Etiopien). Familjen jag arbetar för är helt brittisk men har aldrig bott i England utan i Asien och numera Frankrike. De har två underbara döttrar, vi kan kalla dem för Karen och Sarah. K är 6 år och S 4 år. Förra veckan skuggade jag den förra Au pairen, som verkligen gjorde intryck på mig. Hon var så bra med barnen och otroligt snäll och givmild, hon visade mig runt i omgivningarna och försäkrade mig om att jag skulle trivas jättebra här. Hon arbetade för familjen för ca 2 år sedan och kom sedan tillbaka i augusti för att hjälpa dem medan de flyttade till Gex. Nu skulle hon flytta till sin franska pojkvän som bor 1,5 timme härifrån.

Jaja, nog pratat om henne. Jag trivs iallafall väldigt bra med familjen hittills, det jobbiga är bara att jag inte kan träffa mina vänner lika ofta eftersom jag bor en bit ifrån. Dock har jag (sedan igår när försäkringen blev klar) en egen bil att disponera (Fiat panda) så jag är ändå rätt fri utanför arbetstiden. Tiden fram till jul kommer gå fort, tänk att om precis en månad är jag hemma igen! Fram tills dess måste jag bestämma om jag vill stanna med familjen eller inte, då vi bestämde att ha en prövningsperiod för att se om det verkligen skulle funka. När jag får internet i lägenheten så ska jag lägga upp lite bilder och berätta mer om mitt jobb.



Kommentarer
Jonna

Åh, din rubrik känns så träffande för mig också. Använde begreppet "socialt otillfredsställd" igår, i och med att jag inte har några vänner att träffa här i Sundsvall längre. Tillbringar alltså tiden ensam eller med familjen (som inte har samma humor/intressen). Har nästan glömt bort hur det är att skratta tillsammans med andra irl, hehe.

Vilket datum återvänder du till Sverige? Jag drar till Frankrike den 19:e!

2013-11-28 @ 11:55:01
URL: http://yonnalicious.blogspot.se



amandis

Härligt med ett inlägg! Längtar tills nästa:D Kram!

2013-11-28 @ 19:10:10





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0