1 month, only 10 to go

Veckodagarna går verkligen helt sjukt fort nu när man faktiskt varit här en månad och börjar se detta som sin vardag. I onsdagskväll drog jag iväg till Genève för Svenska kyrkan-möte, den här gången var det bara hälften så många där som förra gången men vi hade en trevlig stund ändå. Igårkväll var jag på på svenska kyrkan i Lausanne för första gången (eller inte första egentligen då vi faktiskt varit i samma lokal på vår franskaresa med gymnasiet). Träffade ett gäng nya svenskor och fikade kanelbullar och saft! När jag kom hem skypade jag en timme med mamma och fick utlopp för lite undanträngda känslor.
 
Här kommer lite bilder:
Den enda bilden jag tog på cirkusen då man inte fick fota under föreställningen
 Hittade Lätta-margarin i en livsmedelsbutik i Aubonne
Igår när Léa hade balett i Aubonne strosade jag runt lite
Satte mig på en bänk och läste min franska bok La Consolante (Lyckan är en sällsam fågel)
Där framme på bänken satt jag och läste och avslutade med en solig tupplur
Värmen börjar äntligen komma tillbaka efter en veckas regn, vilket känns otroligt skönt. Oavsett hur man har det kan man alltid glädja sig åt vädret. Ikväll ska vi några stycken eventuellt åka till Nyon och äta efterrätt. Imorgon har det pratats om en utflykt till Annecy i Frankrike så jag hoppas verkligen att den blir av!


Kommentarer
amanda

Så otroligt vackert det är där alltså!!!!!

2013-09-20 @ 23:53:48



hanna

alltså helt SJUKT va fint det är, overkligt!!!!! sista bilden kan du ju börja sälja som vykort! detta hamnar på min *platser-att-besöka-lista*

2013-09-22 @ 18:52:50



hanna

alltså helt SJUKT va fint det är, overkligt!!!!! sista bilden kan du ju börja sälja som vykort! detta hamnar på min *platser-att-besöka-lista*

2013-09-22 @ 18:52:50



Grön

Alltså, älskar att två ord blir fem på svenska! Hehehe. Tyckte det var kul...
Verkligen vackert, drömmer mig bort bland de vackra plantagen...

2013-10-01 @ 17:09:02





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0