3 dagars helg

I söndags var jag och tre andra svenska tjejer på Cirkus Knie (Schweiz cirkus) i Nyon, verkligen en spektakulär föreställning! Man blir bara lite illa till mods när man tänker på hur de kunnat dressera alla dessa djur till att lyda minsta vink, å andra sidan blir man desto mer imponerad av alla talangfulla människor som kan balansera, böja och svinga sig fram och tillbaka upp i luften.

Schweiz är indelat i kantoner (typ kommuner eller län) och igår var det helgdag i min kanton (Vaud). Tycker personligen att det är lite konstigt att olika kantoner har olika helgdagar, detta gör det problematiskt för föräldrar som jobbar i en annan kanton eftersom de inte är ledig samtidigt som sina barn (en av anledningarna till varför det är vanligt att anställa au pairer i landet).

Vädret har blivit sämre de senaste dagarna, så igår på min lediga måndag drog jag inte många strån till stacken. Familjen åkte på en heldag till ett äventyrsbad i Bern så jag var ensam hemma med Bounty hela dagen. Blev bland annat till att stryka lite kläder i brist på annan sysselsättning. Upptäckte för några dagar sedan att jag inte kunde använda mitt bankkort, men efter ett samtal med Handelsbanken på morgonen ledde dagens hundpromenad raka spåret till bankomaten och jag har nu fått bukt på problemet. På kvällen när familjen kommit hem tog jag tåget till Nyon för att gå på en träff för att diskutera kristen tro. Träffen hölls hemma hos de amerikanska paret som håller i LiNK, vi drack te och åt nybakad chokladkaka med glass, har nog aldrig kännt mig så trygg här i Schweiz som jag gjorde i deras ombonade och välkomnande lägenhet. Kvällen var väldigt lugn och gick i första hand ut på att lära känna varandra, sedan tittade vi på en kort film utan ljud och diskuterade budskapet i filmen. Blev ett litet abrupt avslut på kvällen då jag var tvungen att hinna med mitt tåg men kommer helt klart att göra denna träff till en måndagsrutin!
 
Förresten, har bokat hemresa så mellan 19:e och 25:e oktober befinner jag mig hemma i Sundsvall (bara en månad kvar!!)


Kommentarer
amandis

ÅHHH kuuul att du kommer hem!! Fast supermegasynd att jag kommer åka hem helgen efter det att du åkt tillbaka:(((((((((((

2013-09-17 @ 22:33:34





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0