Busschaufförer - ett släkte för sig

När jag klev på bussen ikväll hände något som jag aldrig varit med om tidigare. Busschauffören hälsade med "Salut" (hej), vilket aldrig annars används mellan två vuxna som inte känner varandra, istället används alltid de mer formella "Bonjour" eller "Bonsoir".
 
När jag sedan tog bussen hem någon timme senare klev jag på och fick samma "Salut" fast av en annan busschaufför (tror jag). När jag skulle betala stod jag där och försökte vara trevlig, och medan jag står och gräver efter mynt i plånboken säger busschauffören "Vilken tur att alla kunder inte är som du". Det tog en liten stund innan jag uppfattade vad han sagt (say what!?) och sen fortsatte han "annars skulle vi inte vara framme förrän lunchtid imorgon". Tog faktiskt illa vid mig då jag försökte att vara trevlig och fick det bemötandet. Förstår inte att de kan få för sig att säga så till en resenär, helt absurt! Borde nästan kunna stämma honom!? (Lugn, det har jag inga planer på att göra.) Har även hört andra historier om busschaufförers beteende i Schweiz.
 
Dock måste jag medge att busschauffören jag åkte med i helgen kan ha varit en av de trevligaste jag någonsin mött, så det finns även positiva exempel. Men ändå, visst håller ni med mig om att hans kommentar var onödig!?


Kommentarer
hanna

verkligen inte en ok kommentar, tydligen vill de inte behålla sina resenärer .... bara att ignorera sånt där! tror dock killen på ica tyckte samma sak när jag skulle betala 67 kr i mynt idag hahaha ....... och tack för tipset om styckeindelning, det var lösningen!!! :D

2013-09-27 @ 21:45:12





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0