Busy living

När man som jag har blivit bortskämd med sovmorgon varje dag (mamman sköter frukosten och barnen går själva till skolan eftersom att det är så pass nära) är det väldigt lätt att man slösar bort morgonstunderna och innan man vet ordet av så är det lunchdags. Det är vid lunch min arbetsdag börjar på riktigt, då förbereder jag lunchen för mig, mamman och barnen (ibland äter de dock på jobbet respektive skolan). När lunchen är undanplockad (barnen börjar lektionerna 13.30) hinner man oftast inte med så mycket mer än lite småsysslor innan barnen kommer hem från skolan kl 15.
 
Idag till exempel har jag tagit igen strykningen som jag legat efter med, tog mig i princip hela eftermiddagen. Normalt sett kan jag inte stryka medan barnen är hemma då jag måste ha koll på vad de gör, men mamman är ledig på tisdageftermiddagar så jag gjorde ett litet undantag. Hade egentligen tänkt städa men det hann jag inte med så vet inte om jag ska försöka hinna med det imorgon förmiddag så att det är gjort (måste verkligen fixera en städdag!). 
 
När man har så här mycket att stå i så hinner man knappt tänka, och dagarna går otroligt fort. Det är nästan dessa dagar jag mår som bäst, för då hinner jag inte tänka och analysera så mycket. Jag får ångest framåt helgen när familjen ständigt undrar vad jag har för planer. Det är klart att man vill göra saker på helgerna, men det är en helt annan sak att vara turist i ett land och att jobba i ett land (som min kompis Jonna och jag kommit fram till). Som turist är du beredd på att ha ett intensivt schema och göra en massa saker under en kortare tid. När du arbetar har du kanske samma önskan om att uppleva saker, men du har inte alltid energin. Man har ju faktiskt skapat sig en ny vardag, och de flesta av oss som bor hemma i Sverige skulle troligtvis ljuga om vi sa att vi reste runt och gjorde saker (ja jag vet att jag användet ordet saker 4 ggr i de senaste meningarna) varje helg. Ibland längtar man (introvert som jag är) bara efter att få ha en slapp helg då man inte behöver göra någonting, vilket tyvärr kan bli lite konstigt när man som au pair "bor på jobbet".
 
*Dagens filosoferingar*


Kommentarer
Grön

Känner helt klart med dig! Själen uppskattar lugnet, ensamheten och ron när man behöver det som mest. När det kommer olägligt är det bara fruktansvärt! Njut av att få göra allt det du gör. Varje dag är din dag!

2013-09-13 @ 16:12:02





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0