Moi je joue

Här sitter jag och filosoferar som vanligt. Det är snart lunchdags och för första gången den här veckan behöver jag inte fixa lunch för någon annan än mig själv. Behöver bege mig till posten och posta några vykort som jag tänkt posta i en veckas tid, men av någon anledning lyckas jag aldrig ta tag i det. I eftermiddag vankas först balettlektion för Léa och sedan fotboll för Yann. Ikväll ska jag bege mig till Nyon för en au pair-träff. Både Svenska Kyrkan i Lausanne och organisationen LiNK har sitt första möte idag, men eftersom Svenska Kyrkan har möte varje vecka och LiNK varannan tänkte vi testa LiNK ikväll. Träffade förresten tjejen från Lithauen som jobbar hos familjen jag hade lite kontakt med innan jag bestämde mig för denna i söndags, så hon följer nog också med ikväll! Kul att man börjar att lokalisera au pairer i omgivningen nu, har man tur så kanske vi träffar fler på mötet ikväll. 
 
Imorgonbitti ska jag gå på en fransklektion nivå B2 i Nyon. Det har varit en massa strul men nu har mamman ringt och kollat och de tyckte att jag skulle gå på en lektion för att testa på (kursen började egentligen förra fredagen men gruppen var inte full så jag kunde skriva in mig utan problem). Det ska bli riktigt roligt att få komma igång med lektioner, och att avstå sovmorgon en gång i veckan gör ju heller inte så mycket. Lite jobbigt dock att hoppa in när kursen redan börjat, men det ska nog gå bra!
 
Har börjat grunna lite på vad jag ska göra på min lediga vecka (en av barnens två lovveckor) som är vecka 43. Funderar eventuellt på att åka hem en sväng, eller om någon annan au pair också är ledig den veckan och vill resa någonstans tillsammans. Måste dock bestämma mig rätt snart för så här nära inpå blir flyg och tåg rätt dyrt, jag ska hålla er uppdaterade om vad jag beslutar mig för.
 
Nu ska jag springa ner och hänga tvätt och städa mitt rum, livet leker!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0