Tiden flyger iväg som au pair

Det går inte att beskriva hur snabbt vardagarna går här, senast jag bloggade var i söndag och nu är det redan fredag!
 
I söndags eftermiddag bestämde jag mig iallafall på att gå på en gudstjänst i Nyon som hålls på engelska pga. att det finns många engelskspråkiga familjer i området. Det är ett litet gäng aupairer som brukar gå dit och hänga på mc'donalds efteråt. Eftersom det mesta i affär-väg är stängt på söndagar känns det bra att ändå ha en aktivitet på söndagarna. På måndag kväll åkte jag till Nyon igen för samtalsgruppen om kristen tro, i tisdagskväll åkte jag in till Lausanne och åt middag på Vapiano med några au pairer från området. I onsdagskväll tog jag bussen upp till Saras by där vi tog en ljummen promenad med hennes hund, vi hade inte setts sen cirkusen förra söndagen så vi hade mycket att ta igen.
 
Igårkväll var det åter igen LiNK-möte där vi fick en liten föreläsning om kulturkrockar och anpassning till det nya livet. På tågstationen i Rolle träffade jag och finska Elina (haha, tycker det är lite roligt att hitta på alias till alla människor) ett helt gäng au pairer som vi inte träffat förut, jag hade dock skrivit lite på Facebook med en irländsk tjej (Haley) så vi kände igen varandra och satte oss och pratade på tåget till Nyon. Ingen av de hade varit på LiNK tidigare så jag och Elina guidade dem dit, vi skildes åt när vi kom dit men är så nöjd över att det faktiskt finns ett antal au pairer här i Rolle! Det är flera av mina nya vänner här som har det jobbigt i familjen, vilket känns riktigt kasst. Är så glad över alla fantastiska personer som finns och stöttar varandra, både au pairer och LiNK. För mig går känslorna upp och ner hela tiden, har små problem som jag måste börja göra något åt, men jag känner mig inte längre ensam vilket jag är evigt tacksam för.
 
Nu på morgonen har jag varit ovanligt produktiv. Eftersom städerskan var här skyndade jag mig och åt frukost innan jag tog med mig Bounty och promenerade ner till huvudgatan. Hämtade en skjorta på kemtvätten och lämnade in en ny, gick till min mobiloperatör och tänkte höra hur man laddade pengar. Överhörde dock ett samtal och förstod att man kunde fixa det i matbutiken, så jag promenerade hem och lämnade hunden och gick vidare till matbutiken (ÄLSKAR att gå runt i matbutiker utomlands!). Fick med mig kanske världens mest väldoftande te och ett lager med choklad"grenar". Idag fick jag mitt första vykort sedan jag kom hit, från Disneyland! (Tack Jonna, har du fått mitt tro?)


Kommentarer
Jonna

Jag fick ditt vykort förra veckan! Hade mitt redo att postas sen du åkte härifrån, men har inte haft tid att besöka posten sen dess!

KRAM!

2013-09-27 @ 15:43:54
URL: http://yonnalicious.blogspot.fr





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0