Chokladfestival i Versoix

På lördagen hade jag som tidigare nämnt bestämt att åka till en chokladfestival som anordnades i Versoix i närheten av Genève. Tog bilen till Nyon och därefter skulle jag ta tåget till Versoix vilket var lättare sagt än gjort. Väl framme i Versoix mötte jag upp med min amerikanska vän Nicole. Vi var båda exhalterade och gick med snabba steg mot festivalområdet. Köpte en kopp med "chokladfondue" för ca 7 kr och hoppade sedan på turisttåget (Chocotrain). Vi kände oss som barn på nytt då vi satt på miniatyrtåget och åt vår choklad. Näst på tur stod en chokladutställning där chokladstudenter från årskull 1 till 3 hade ställt ut sina skapelser som vi sedan fick rösta på. (Ursäktar mig i förväg för oskarpa bilder)
När vi röstat på våra favoriter gick vi vidare till utställarna. De hade slagit upp en gigantiskt tält med jättemånga olika representanter från chokladbutiker runtom Genève. Vi gick omkring och beundrade alla söta chokladfigurer och letade såklart efter smakprov. Förutom en hel del smakprovande köpte jag även en kula chokladglass, jag som annars inte gillar chokladglass måste erkänna att den var riktigt god! Sedan köpte jag även en liten bägare gjord av choklad innehållande chokladmousse och crème fraiche.
Efter att ha träffat några andra au pairer och inhandlat lite smått och gott hoppade vi på turisttåget och promenerade sedan ner till sjön och njöt av vädret ett tag, innan vi tillslut skiljdes åt.


Kommentarer
il C

Gråter nästan när jag ser bilderna här. Choklad är livet.

2014-04-07 @ 15:25:47



amanda

ÅH den festivalen lät som nåt för mig!!!!!! Håller med dig om att den förtjänade ett eget inlägg:D

2014-04-09 @ 20:29:50





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0