D..D..D..DELF!

Känner bara att jag behöver dokumentera att jag idag efter många om och men beslutade mig för att anmäla mig till franska motsvarigheten till engelskans Cambridge-examen - DELF. Jag skriver nivå B2, vilket är ganska avancerat (A1-C2). Egentligen är jag väl inte särskilt orolig då jag har ganska goda franskakunskaper, men detta betyder att jag kommer måsta engagera mig lite mer i franskastudierna än vad jag gjort hittills. Dessutom är det stora provet (läs- och hörförståelse samt skriftlig produktion) den 22 maj, alltså dagen efter min födelsedag, och den muntilga produktionen kommer att bli någon dag under den veckan. Vad har jag gett mig in på?
 
Souhaitez-moi bonne chance!


Kommentarer
Jonna

Ååh, lycka till! Och må oddsen vara dig gynnsamma ;)

2014-04-09 @ 10:10:39
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0