Overtime... bigtime!

Denna vecka är det skollov och jag har alltså måstat jobba 11,5 timme i sträck, 3 dagar i rad! Bara 2 dagar kvar nu...
 
Dagarna har bland annat innehållit tenniskurs, måndagen lektion började dock inte särskilt bra för lilla S. Uppvärmningen hade knappt börjat när en pojke snubblade över henne och hon föll med ansiktet först ner på den röda terrängen. Hon skrapade upp samma knä som hon skrapat upp ett par veckor tidigare. Jag fick då agera sjuksköterska - rengöra och plåstra om. Efter en stunds återhämtning lyckades jag få henne att delta i övningarna, stannade kvar och bläddrade i mina franskapapper och tur var väl det för 15 minuter senare kommer en blodig och gråtandes tjej tillbaka och har fått ett tennisracket i ansiktet. Det var svårt att se hur illa det var på grund av allt blod, men efter att ha tvättat lite med vatten såg man tydligt att hon fått ett rejält jack under ögonbrynet. Tacksam var jag över att städerskan var där när vi kom hem och kunde hjälpa till att ta hand om såret.
 
Igår anordnade jag min första playdate någonsin med italienska Guisy som jag lärt känna från balettlektionerna då hennes värdbarn har balett samtidigt som S. Hennes två flickor är 8 och 4 år, med en svensk mamma och amerikansk pappa så de pratar engelska som modersmål. Så nu fick vi äntligen tillfälle att bjuda hem dem. Vi var lite oroliga att de inte skulle kunna leka tillsammans, det gick lite trögt i början men det släppte efter ett tag och de lekte på utan problem. Det gick så bra att vi bestämde att vi imorgon ska åka till dem och leka.
 
Idag efter tennis- och simlektioner har vi varit hos den brittiska familjen som jag ibland sitter barnvakt åt. Sedan åkte vi hem och bakade chokladbollar (som inte alls låter så bra på engelska - chocolate balls). Det blev en succé!
 
Dagarna går ändå ganska snabbt men det tar på krafterna, känner mig helt tom när jag kommer hem på kvällen. Nu är det även bestämt att jag ska åka till Bern över helgen, det går ju inte att inte besöka Schweiz huvudstad när man praktiskt taget bott i landet i ett knappt år. Så på fredagkväll bär det av mot nordligare breddgrader!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0