Pre-birthday och tillbaka till Rolle

Hade egentligen tänkt att skriva om hela helgen i det tidigare inlägget, men vi vet ju alla hur viktig choklad är i våra liv, så chokladfestivalen förtjänade ett eget inlägg.
 
Efter att jag tagit tåget tillbaka till Nyon tog jag bilen till Rolle (där min före detta värdfamilj bor) där jag inte varit sedan början på november. För att parkera i stan behövde jag en parkeringsskiva, så jag gick till turistbyrån som låg nära parkeringen. Det första jag läser på dörren är att det är stängt lördag och söndag. Av någon anledning fick jag ändå för mig att rycka i dörren fastän jag såg att det var tomt där inne. Magiskt nog var dörren öppen och jag smet in. Höll låg profil tills jag förstod att jag var ensam, sen kikade jag bakom disken och till min förtjusning såg jag pakeringsskivor, så jag snappade åt mig en och skyndade mig tillbaka till bilen. Jag kan tillägga att jag i fredags fick parkeringsböter under S logopedbesök eftersom jag inte hade någon parkeringsskiva, så nu kändes denna blå och vita kartongbit som en dyrbar skatt. 
 
Därefter tog jag en ganska ångestfylld promenad längs strandpromenaden, det gick nämligen upp för mig att chansen var stor att stöta ihop med min före detta familj var stor. Som tur var behövde jag inte uppleva det utan kunde en stund senare sätta mig lugnt i bilen och ställa in GPS:en på Aubonne. När Heather öppnade dörren blev jag enormt lättad att jag hittat rätt, det var nämligen mening att vi skulle fira hennes 22-årsdag (hennes födelsedag är dock idag). Vi blev ett mysigt gäng och hade en jätterolig och mysig kväll. Jag och 3 andra sov över och dagen efter var vädret fantastiskt så det slutade med att vi alla låg ute på gräsmattan i solen, ätandes gårdagens rester och choklad. När klockan var runt 13 var jag tvungen att åka eftersom jag bestämt träff med Greta i Rolle. Vi möttes upp och gick till ett café som har WiFi, åt varsin macka och sedan varsin pajbit. Anledningen till träffen var att vi skulle planera kommande helg då vi bestämt att vi ska åka till Bern. Vi var dock inte så hemskt effektiva och när vi ätit klart vår paj gick vi på en promenad längs vattnet och slutade i gräset vid stranden i Rolle. När värmen blev outhärdlig gick vi tillbaka till bilen och jag skjutsade hem Greta och körde sedan hem till Frankrike efter en helg i Schweiz.
Tillbaka i lägenheten bestämde jag mig för att dammsuga, detta blev resultatet:
Jag kallar det modern konst


Kommentarer
Jonna

HAHAHA, asså så kul med parkeringsskivan! :D

2014-04-10 @ 00:40:27
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0