Skriver ikapp

Känner hur jag faller efter med inläggen, det händer så mycket nu, kanske inget jättespeciellt, men ändå saker som jag vill dokumentera för min egen skull. Nåja, vart var jag...
 
I måndags åkte jag upp till Nyon och mötte upp med mina svenska au pair-vänner Emelie och Ida (kan inte fatta att det nästan bara är vi tre som är svenska numera). Vädret var på vår sida så vi bestämde oss för att köpa mackor till lunch och sätta oss på en bänk och blicka ut över sjön. Anledningen till att vi sågs (även om vi konstaterade att vi borde göra detta oftare) var att vi skulle planera Swedish Culture Night. Det är alltså ett LiNK-möte som helt kommer att tillägnas Sverige och vi svenskar får då fria händer att organisera kvällen. Vi slog våra kloka huvuden ihop och fick verkligen en hel del bra idéer. 
 
På kvällen sågs vi igen på Crosslink och då blev det photoshoot med hemligt syfte
Det gick väl sådär att hålla minen
Idag har jag som vanligt jobbat från morgon till kväll. På eftermiddagen åkte jag med flickorna till en stor lekpark i Divonne. När vi kom dit och de satt igång att leka kom jag på att min vän Nicole bor i Divonne så jag sms:ade och frågade om hon hade tid och ville komma och göra oss (mig) sällskap. En halvtimme senare hade jag och flickorna satt oss ner för att äta glass och då kom Nicole och slog sig ner med oss. Roligt när man kan förena nytta med nöje!
 
Lagade en rätt misslyckad grönsakslasagne till middag och när jag äntligen slutade jobba åkte jag hem, bytte om och gick ut på min numera vanliga runda ovanför Gex (jag bor precis i utkanten, svårt att förklara). Önskar verkligen att ni kunde se den gudomliga utsikten man har i det här område runt Genèvesjön, när jag promenerade tillbaka hem var det svårt att undvika Mont Blanc i solnedgången. Naturen är verkligen magisk den här årstiden!


Kommentarer
il C

Droooooling... Jag vill se, jag vill se, jag vill se! Om det inte vore för att Schweiz är så dyrt skulle jag resa där mycket, mycket mer! Kramar från norr!

2014-04-14 @ 17:43:21





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0