Tulip festival

Upptäckte att jag inte har bloggat sedan början på veckan, kan väl konstatera att den inte varit särskilt händelserik. I tisdags kom min Skottlandkompis Roosa över eftersom inte setts sedan vi var i Edinburgh, det var trevligt att ta igen "den förlorade tiden". Torsdagsväll var det German Culture Night på Link, som varit rätt omtalad den senaste tiden. Det var förvisso rätt intressant då jag personligen inte vet ett smack om Tyskland, vet knappt om jag ens mellanlandat i landet, men det blev lite långrandigt med bildspel och fakta i över en timme. Det hjälpte oss dock att se vad vi kan göra med vår svenska Culture Night (som för övrigt kommer att bli grym). Efter Link gick vi ner till Fisherman's Pub, första gången jag varit där. Dock var det otroligt dålig service och fullt med folk, tur att jag hade trevligt sällskap. 
 
På fredagen tog jag en promenad med Jessica i Collex-Bossy, otroligt fint ställe att promenera runt. Som jag nämnde tidigare så hade jag planer på att åka till Bern i helgen men en av tjejerna jag skulle åka med var sjuk, samtidigt som jag kände att det var lite väl spontant då vi knappt hade hunnit skaffat oss ett boende. Några tjejer hade på Link börjat planera att åka till Morges där det för tillfället hålls en tulpanfestival, så jag sa att om det inte blev någon Bern-resa så skulle jag följa med dit. Nu i efterhand är jag otroligt glad över att jag gjorde det för det blev verkligen en fantastisk dag!
 
Mötte upp Nicole i Divonne, hämtade upp Hencca i Crassier och därefter åkte vi till Nyon och mötte upp resten. Tog tåget till Morges där vi letade oss ner mot vattnet, gick igenom den tulipanprunkande parken och hittade tillsist en liten strand där vi slog oss ner på en filt och hade en riktig lyxpicknick. När vi ätit oss mätta blev det lite plaskande i den kalla sjön, vi tog gruppbilder och kastade macka. Nämner inga namn men tre modiga damer vågade ta sig ett riktigt dopp! När tiden började rinna iväg gick vi tillbaka till festivalområdet och beundrade de fantastikt fina tulpanerna i alla olika färger och former. När vi fått nog av att fota blommor och ta gruppbilder berättade Rhian att ett glassställe i Morges var känt för att ha den godaste glassen i Schweiz, och det kunde vi ju bara inte gå miste om. Vi gick således och köpte varsin glass, och sedan sa vi farväl till halva gänget, kvar blev Nicole, Hencca, Emelie och jag. Vi satte oss på en brygga pratade om religion och kulturkrockar medan vi åt upp vår glass - Nicole och jag gav glassen 7,5/10 i betyg.
 
I slutet på eftermiddagen tog vi tåget tillbaka till Nyon, och efter en stunds velande bestämde vi oss för att stanna kvar i Nyon då Emelie bor där. Vi låg strandade på hennes säng ett långt tag innan vi tillslut orkade kliva upp för att gå ut och köpa kinamat. Gick tillbaka hem till Emelie igen och åt vår take away. Tror att solen påverkade oss alla för vi hade verkligen noll energi. Kl 22 sa vi hejdå och åkte hem!
Avslutar med några gruppbilder


Kommentarer
Jonna

Åååh, fint :D

2014-04-13 @ 22:17:24
URL: http://yonnalicious.blogspot.se



Therése

............. tulipanprunkande ...?! Förlåt, alltså jag måste bara fråga

Svar: Tulpan kanske (tänkte väl på "en enkel tulipan") Prunkande betyder typ något i stil med "i full blom"
Therése & Louise

2014-04-14 @ 00:27:06





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0