Until we meet again

Veckan har varit intensiv, en hel del missförstånd i jobbet (lyckades till exempel i tisdags missa att plocka upp äldsta tjejen på baletten - OBS! Inte ett aprilskämt tyvärr). Vissa resplaner blev inställda på grund av missförstånd om ledighet etc. Men veckan har också präglats av en hel del umgänge. Först och främst var det Crosslink på måndagen, första gången (någonsin?) utan Paul som samma dag reste till USA för att genomföra "Appalachian Trail", vilket är en hajk genom USA som tar cirka 5 månader (det är tydligen bara 1/4 av alla som påbörjar den som avslutar den, men jag hoppas att han tar sig igenom den).
 
Nåja, retournons à nos moutons (ett uttyck jag precis lärt mig på franskan, betydelse ungefär "låt oss återgå till ämnet"). På onsdagen var jag på svenska kyrkan-mötet för första gången den här terminen! Lägligt nog stod restaurangbesök på schemat, på hotellet där vi lussade innan jul. Det blev ostfondue för hela slanten, och eftersom det var Fannys sista gång var jag såklart tvungen att följa med henne och testa att spela på det schweiziska hornet inför alla restauranggäster.
Gruppbild från Restaurang Edelweiss i Genève (förlåt att jag snor dina bilder Emelie)
Kul att du förevigade våra försök till att blåsa i hornet Emelie, haha
Jag, Emelie och Anna
Fina Ida, Hencca och Fanny
När jag sitter här är det svårt att tänka att Fanny är tillbaka i Finland efter drygt 1 år här i Frankrike/Schweiz. Jag kommer ihåg när hon den första månaden frågade om jag ville sova över hos henne, detta var då innan jag ens egentligen kände henne. Inte nog med det så var jag även den första som sov över i hennes lilla studio i familjens källare. Det är hemskt när jag tänker tillbaka på min första uppfattning av henne - hon måste antingen vara knäpp eller väldigt nyfiken på mig. Såhär i efterhand när jag lärt känna henne så blir att så mycket mer logiskt, Fanny är helt enkelt en otroligt godhjärtad och jordnära människa som intresserar sig väldigt för nya människor. Som tur var så intresserar hon sig också i sina vänner och jag vet inte hur jag ska kunna beskriva min tacksamhet över att hon valde att bli min vän. Vi har varit med om så mycket tillsammans och därför känns det så tungt att tänka att mina 3 sista månader (på pricken idag) kommer att spenderas i hennes frånvaro. Fanny var en av de vänner som jag kunde känna mig trygg och vara mig själv med, att vara utan henne kommer att bli en prövning. Jag hoppas du förstår hur mycket du betytt (och betyder) för mig Fanny. Until we meet again...
 
Avslutningsvis undrar ni nu säkert när min fortsättning av helgen i Bryssel kommer, och jag ska försöka hinna med det imorgon förmiddag. Därefter åker jag till Schweiz för en chokladfestival och sedan vidare på ett födelsedagsfirande i mina gamla hemtrakter. 


Kommentarer
Jonna

Min första tanke när jag ser dig blåsa i hornet: går det att tvätta munstycket!? mvh bakteriofoben

2014-04-05 @ 11:53:30
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0