Busy living

Även om förra veckan var hektisk så jobbade jag färre timmar då värdmamman hade tagit två dagar ledigt och hennes bror som var på besök även skötte barnen. Den här veckan är värdmamman i Miami på affärsresa vilket innebär att jag har börjat kl 7 istället för 7.30 och jobbat ca 20 minuters övertid per dag då pappan tenderar att komma hem senare än han sagt. Mammans frånvaro har lett till att jag över lag tagit lite mer ansvar än vanligtvis. Det märks verkligen på mitt humör och min energi att jag jobbat mer än vanligt, har dåligt tålamod med flickorna och är tröttare än vanligt.
 
Igår jobbade jag nästan 12,5 timme i sträck (från 7 till 19.20). Eftermiddagens aktivitet var att baka kanelbullar som skolan idag skall sälja för att samla in pengar till en klassresa till våren. Lite smått kaxig efter att ha lyckats så bra med semlorna fick jag mig verkligen en knäpp på näsan då degen för det första inte ville jäsa. När jag (med hjälp av två ivriga flickor) lyckats göra bullar av halva degen och lagt dem på plåten för att jäsa och väntar på att ugnen ska bli varm skriker efter en stund den äldsta att jag måste komma in i köket - då bolmar det svart rök ur ugnen! Någon hade spillt något i ugnen så det blev till att dra igång fläkten, öppna köksdörren och slå av ugnen i väntan på att den skulle svalna. Gjorde en amatörmässig rengöring och lyckades otroligt nog laga färdigt alla bullar, få igång ugnens självrengöring, mata flickorna med varma mackor, bada dem och rengöra köket innan kl 19. 
 
När jag kom hem mötte jag Roosa för första gången, den finländska tjejen jag ska åka till Skottland med. Ingen av oss har egentligen någon koll på landet så det blev mycket att kolla på en och samma gång. Planen är iallafall att bo i Edinburgh och ta tåget till Aberdeen en dag. Edinburgh verkar för övrig fantastiskt fint, min ytterst positiva och charmiga värdpappas enda kommentar var dock att staden luktade blöt hund på grund av ett ölbryggeri. Sen att det kommer att regna är andras kommentarer, men jag tror att det kommer bli hur bra som helst!
 
Ikväll kommer värdmamman hem och imorgon är sista arbetsdagen innan jag går på lov - två veckor! Är nog inte förberedd på allt resande jag kommer att göra under dessa veckor. Såhär ser mitt schema ut för tillfället:
 
Lördag 1/3: Genève - Paris
Söndag 2/3: Paris - Limoges
Onsdag 5/3: Limoges - Marvejols
Måndag 10/3: Marvejols - Genève
Tisdag 11/3: Genève - Edinburgh
Söndag 16/3: Edinburgh - Genève
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0