Fet Tisdag

Eftersom jag är en av dem som finner särskrivning humoristisk kände jag att denna rubik passade bra.
 
I söndags var jag ute på en långpromenad med Fanny här i Gex. När jag kom tillbaka till lägenheten råkade jag nämna för mina rumskamrater att jag tänkte baka semlor i veckan, så igår var det bara att kavla 
upp ärmarna och ta tag i saken. Jag utgick ifrån Roy Fares recept med rubriken "VÄRLDENS GODASTE SEMLOR", tänkte att det kan ju inte gå snett. Till min stora förvåning gjorde det faktiskt inte det heller. Man får ju dock improvisera lite när man står i ett nytt kök i ett främmande land som inte tillhandahåller alla redskap som krävs, men som sagt så resulterade det i ganska fina semlor. Personligen har jag inte smakat dem än, men tre fransoser har fått smaka och tror även att de blev positivt överraskade!
 
Igårkväll var det CrossLink och Student Alpha som vanligt på måndagkvällar. Det är faktiskt väldigt intressant att diskutera kristen tro med en sådan blandning av människor (eller ja - au pairer). För dig som är lite intresserad av att veta mer så rekomenderar jag starkt att kolla på dessa videor som steg för steg går igenom kristendomens "grundpelare" (Jesus, korsfästelsen, tro, bön, Bibeln, Helig Ande osv). Jag tycker att den första videon som behandlar ämnet Vem är Jesus? är väldigt innehållsrik och ögonöppnande oavsett var man befinner sig i tron.
 
Idag planerar jag att åka hem till Ida och bjuda på semlor. Då det faktiskt är tisdag idag känns det ganska passade att sätta sig ner med en svensk vän och äta första semlan för säsongen. Eftersom jag har fortfarande har en hel del bullar kvar tänkte jag även bjuda familjen ikväll, flickornas morbror och kusiner kommer från England ikväll så det ska bli kul att se om semlor även faller engelska människor (engelsk(or)?) i smaken. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0