Pyjama Brunch Party

I fredags kväll mötte jag upp med några vänner i Nyon, efter som det var Alla Hjärtans Dag ville jag inte spendera kvällen sittandes själv i lägenheten. Vi gick in på första bästa restaurang och köpte varsin dessert. Det blev en jättemysig kväll med en ny bekantskap, en tysk tjej som tar min plats på vår Paris-resa (jag fick ju inte ledigt).
 
När vi hade ätit klart kom servitören och gav oss alla varsin ros, höjdpunkten på kvällen
Igårmorse åkte jag tillbaka till Nyon iförd pyjamas, det var nämligen dags för Pyjama Party! Går inte berätta om allt som hände mellan klockan 11 och 17 men vi hade iallafall fantastiskt roligt, helt klart en av de bästa dagarna under min au pair-upplevelse. Tereza som hade fyllt år i veckan hade verkligen gått all in. När jag anlände till "The Hub" som är kyrkans ungdomslokal, möttes jag av osande bacon och en långt bord fyllt med allt man kan önska sig på en brunch: 
Dagen passerade snabbt. Det blev lekar, Wii Dance, tårta, champagneskål, film (Nannie Diaries) och som ni kanske förstår - en väldans massa mat! Efter filmen slog det mig dock att jag glömt att betala parkeringavgiften. Parkerar nämligen ofta på samma ställe men alltid under kvällstid då parkeringen är gratis, så när jag och Fanny gick iväg för att kolla hade jag mycket riktigt en lapp fladdrande under vindrutetorkarna. Jag var beredd på det värsta men när jag såg att det endast var 40 CHF vilket är ca 290 kr kunde jag inte ens bli besviken - någon gång ska väl vara den första, och vad är 290 kr när allt kommer omkring!? Nu måste jag bara räkna ut hur jag ska betala avgiften.
 
När festen var slut efter 18.30 blev det en sväng förbi McDonalds då Fanny och Hannah skulle boka buss tillbaka från Paris. Sedan åkte jag och Fanny till ett hus nära Ferney där vi mötte upp med Jessica och Erin. Jessica sitter nämligen hund/husvakt åt en familj i veckan, så där satt vi fyra stycken tjejer och en Golden Retreiver och åt peanutbutter and jelly-sandwiches och drack te i ett hus där ingen av oss bodde. Möjligenheten fanns dock att jag skulle ha kunnat jobba för den familjen om omständigheterna varit annorlunda.
 
Kom hem vid midnatt och kände mig så himla lyckligt lottad, jag har fantastiska vänner omkring mig!


Kommentarer
Jonna

Wow! Awesome =)
Vilken tur att jag kommer och hälsar på dig då, om du nu inte kan komma hit!

Svar: Jobbar du den söndagen eller? :) Annars får du gärna hänga på oss i Paris!
Therése & Louise

2014-02-17 @ 22:09:17
URL: http://yonnalicious.blogspot.se



Jonna

Nu förstår jag inte… Du skrev ju i inlägget att någon skulle ta din plats på Parisresan, eftersom du inte får ledigt. Ska du till Paris eller inte? XD

Svar: Hänvisar till Resfeber ;)
Therése & Louise

2014-02-18 @ 20:39:51
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0