Resfeber

Nu tycker jag att det är dags att berätta lite om mina kommande resor, eftersom jag har en hel del ledigt. Allt är kanske inte planerat in i minsta detalj men resa kommer jag att göra. Dock blir det ingen hemvisit innan sommaren då jag hade mina 10 dagar hemma i höstas.
 
Först upp står en liten visit till Paris i slutet på månaden som vi (ett gäng på 5 pers) bokade för ett en dryg vecka sedan. Blev många komplikationer och tillslut bestämdes det att vi skulle ta bussen dit den 28:e (en torsdagkväll) och stanna tills söndag kväll. Jag och Anna kunde tyvärr inte ta ledigt på fredagen så istället bokade vi ett billigt tåg på lördagkväll vilket innebär att vi endast kommer att spendera 1 dag i huvudstaden. På söndagkväll tar jag sedan tåget till Limoges som ligger några timmar söder om Paris, då jag har en kompis från mitt utbytesår som studerar där. Tanken är sedan att jag på onsdag ska åka till Marvejols (där jag spenderade mitt utbytesår) och träffa gamla värdfamiljen och de kompisar som råkar befinna sig där. Därefter åker jag nog tillbaka till hit och landar ett tag, jag måste kolla upp vilka som har ledigt andra veckan i Mars och kanske blir det ännu en resa den veckan.
 
I slutet av Mars (närmare bestämt 27-30:e) flyger jag till Bryssel för att tillsammans med pappa hälsa på den andra au pair-systern. Vad vi kommer att hitta på har jag ingen riktig koll på, men jag hoppas att det blir en hel del chokladsmakande!
 
Jag har dessutom 2 veckor ledigt i början på Maj som ska försöka fyllas med resor och aktiviteter (Italien står högt upp på listan).
 
Jag avslutar till sist mitt au pair-år den 4 Juli då flickorna gå på sommarlov. 


Kommentarer
Jonna

Pariiiiis! Jag anlände till Frankrike idag! Sitter på McDo och stillar hungern samt internetabstinensen! Blir det fel att ses om du redan har sällskap? Kraaam!

Svar: Skulle vara jättekul att ses! Vi kanske får höras närmare om när och var, men är ju som sagt endast där den 2:a mars :)
Therése & Louise

2014-02-13 @ 17:43:40
URL: http://yonnalicious.blogspot.se



Anonym

ITALIEN, ITALIEN, ITALIEN!!! Åh, jag önskar att jag kunde komma ned och göra en miniresa med dig! Vore störtroligt!

2014-03-16 @ 11:12:21





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0