Semmelsuccé

Dagen har varit lite speciell då flickornas morbror och kusiner från England kom igårkväll. Deras morbror är här på jobbresa för att se till en fabrik i Schweiz (visade sig att han jobbade för Emhart Glass och hade således besökt Sundsvall inte mindre än 3 gånger, vilka är oddsen!?). Hursomhelst så blev det ju en 5- och 8-åring extra i huset samtidigt som mamman tog ledigt. Jag åkte därför fram och tillbaka mellan huset och lägenheten - jobbade morgon med att ta S till sin balett, sedan var jag ledig fram till 13 då jag åkte till huset för att göra iordning mackor till lunch, såg efter dem medan de åt sin lunch ute i solen, blev ledig till 17 då jag fixade middag. Frågade om det var okej att jag bjöd på dessert och det tackar man ju inte nej till precis. De hade dock ingen elvisp så jag och mamman turades om att vispa. Inte blev det kanske de finaste semlorna men de till en början skeptiska barnen svalde sina halvor förvånansvärt kvickt. Tror även att Ida kan intyga om semlornas delikathet då vi avnjöt varsin i solen igår.
 
Ikväll blev det en väldigt lugn hemmakväll, vilket känns bra eftersom jag vanligtvis inte är hemma förrän elva - tolv på kvällarna. Igår blev det spontan gratisbio (på engelska) i Divonne med ett gäng au pairer, när jag kom dit visade det sig att 4 av de 7 tjejerna (förutom mig själv) går i min franskaklass. Filmen var ganska plågsam - lång och dyster, Bright Star hette den. Det var dock trevligt att sedan sätta sig ner och prata och fråga de typiska au pair-frågorna: Vart kommer du ifrån? Vart bor du i Frankrike/Schweiz? Hur många barn tar du hand om? osv. 
 
Ikväll fick jag chansen att bjuda familjen på mina hembakta semlor
 


Kommentarer
Jonna

Haha, vi har också typiska frågor på Disney!

Var jobbar du? Sen när? Tills när? Hur många kontrakt har du haft? Var bor du? Var kommer du ifrån?

2014-02-20 @ 09:05:30
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0