Smått och gott

Innan jag däckar av utmattning tänkte jag bara berätta lite om min nuvarande situation.
 
Helgen blev som planerat en vilohelg, blev dock en reunion med lithauiska Greta som jag inte träffat sen i november. Vi sågs i Genève, promenerade fram och tillbaka längs shoppinggatan och efter många om och men hamnade vi på ett litet Starbuck's där vi åt middag. På söndagen hämtade jag upp Hencca för att åka till Divonnes marknad som faktiskt äger rum på söndagar. Lunch blev "tacos" som snarare var fahijtas med potatisklyftor (!?) i. Sedan värmde vi oss på en bar som verkligen överraskade då det var betydligt mysigare än vad utsidan angav.
 
Igår gjorde jag franskatestet och hamnade som väntat i nivå B2, dock var de väldigt imponerade över min muntliga franska, men inte lika glada över min grammatik - skyller på att jag faktiskt inte pluggat franska i skolan sedan år 2010 (steg 3 i ettan). När jag redan idag fick komma på första lektionen kan man säga att mitt självförtroende fick sig en liten törn, då den var svårare än väntat. Resten av klassen hade nog gått där 4 timmar i veckan sedan i höstas så det var kanske inte så konsigt att jag kände mig lite malplacerad. Annars är jag positiv till nivån, känns verkligen som att jag kommer kunna utvecklas av detta, plus att klassen verkar trevlig.
 
Har nog heller inte nämnt i bloggen att jag från och med 1 februari har ett nytt boende. Det var en väldig lättnad när det blev bestämt, allting var så prefekt - läget, priset, lägenheten. Jag kommer alltså att hyra ett litet rum i en lägenhet i närheten av familjens hus. Ägarinnan bor och arbetar i Genève under veckorna, men det är även en man i 30-årsåldern som hyr ett rum så kommer inte bo själv. 
 
Nu kommer jag att ha fullt upp med barnpassning då båda föräldrarna åker på jobbresa imorgonbitti tills torsdagkväll, så jag blir ensam med barnen tills dess. Wish me luck and strenght!


Kommentarer
Jonna

Grattis till boendet! Ser fram emot bilder :D

2014-01-23 @ 11:47:35
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0