Snow weekend - Day 1

Traditionsenligt så hade jag inte planerat att följa med på LiNK-helgen, denna gång pga. att det var en skidresa och jag har, sedan länge, lagt ner min skid"karriär". Men förra måndagen (som för övrigt var sista anmälningsdagen) hade jag velat klart och bestämde mig för att följa med.
 
Såhär i efterhand är jag väldigt glad att jag gjorde det, då det nog var den roligaste LiNK-resan jag varit på. Vi åkte buss från Nyon på lördag morgon och var framme i vårt Chalêt i Rougemont runt 10-11. Vi hade alltså hela "stugan" för oss själva vilket gjorde att vi fick mer läger-feeling.
När alla hade installerat sig i rummen och klätt på sig begav vi oss ut i det fantastiska vädret. Jag var såklart med gänget som inte åkte skidor. Vi promenerade till tågstationen i Rougemont och tog tåget till Gstaad.
I Gstaad började vi alla att vara hungriga så första destinationen blev Coop. Där gick vi omkring ett bra tag (älskar som bekant matbutiker utomlands, och Gstaad ligger i tysktalande delen så det var nästan som ett annat land).
I övrigt var Gstaad ganska överskattat, så efter att ha värmt upp oss med lite kaffe bestämde vi oss för att åka vidare till Château D'Oex som anordade en luftballongsfestival!
Sista bilden är Emelies, som agerade proffsfotograf den dagen
Väl tillbaka i värmen led jag konstigt nog av rastlöshet så vi frågade om det fanns något vi kunde hjälpa till med, vilket slutade med att vi stod en timme i köket och förberedde sallad inför kvällens ostfondue. 
Denna bild sammanfattar resten av kvällen rätt bra. Även detta Emelies foto.
 
Var förövrigt helt galet slut där, jag som inte ens hade åkt skidor. Jag antar att det var all den friska luften jag fått i mig under dagen. Eftersom mitt huvud höll på att få värmeslag och jag knappt lyckades hålla mig vaken gick jag och la mig vid midnatt medan många andra stannade uppe några timmar till.


Kommentarer
Grön

Åh, vilken härlig resa... Vackra berg, så klart! Lyxigt att bo där, roligt att höra att du har det bra!

2014-01-28 @ 17:37:25



Jonna

WOW!

2014-02-01 @ 16:46:20
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0