Work around the clock

Nog känns det att jag idag jobbat över 13 timmar i sträck. Tystnaden som uppstår i skrivandets stund är någonting jag inte upplevt sedan strax före klockan 7 imorse när jag klev upp. Onsdag jobbar jag vanligtvis 11,5 timme men jag märker otroligt mycket skillnad på en vanlig onsdag och idag!
 
Det har varit frukost, påklädning, balett, skrik och grin, engelskaskola, skrik och grin, lunch, stress till födelsedagskalas, film, tigerkaksbakning, skrik och grin, middag, bad, kvällsfika, godnattsaga och slutligen en halvtimmes "sitta-i-sovrummet-och-vänta-på-att-vi-somnar".
 
Roligt med dagen var att jag medan vi väntade på "Sarahs" balett träffade en annan au pair som hade sitt barn i samma dansklass, och vars värdmamma var svensk. På kalaset pratade jag även med en mamma till en pojke i Sarahs klass som tydligen också har en au pair som hon ville att jag skulle träffa.
 
Nu ska jag gå upp till sovrummet bredvid tjejernas och få några timmars sömn innan det är dags att kliva upp igen, har inte hunnit eller orkat göra klart min franskaläxa än så det måste hinnas med imorgon förmiddag. Det är tur att jag tycker om mitt jobb!


Kommentarer
Jonna

Ojojoj.

Meningen med au pairen som någon tyckte att du skulle träffa får det att låta som att ni är ägodelar som de tycker om att introducera mellan varann, lol!

Kram!

2014-01-23 @ 11:46:41
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0