Hold the horses!

Nu går mitt liv i ultrarapid. Vissa perioder är rätt lugna, som denna vecka, medan denna helgen varit rätt intensiv. I fredags lyckades jag äntligen bjuda hem Jessica på lunch, vi har försökt att få till något sedan jag flyttade hit, dvs. i nästan två månader(!?). Hon träffade min franske rumskamrat, som var väldigt intresserad av henne - vilket resulterade att mina kraschade potatisar och kyckling hade kallnat innan vi kunde sätta oss ner och äta. Efter lunchen åkte vi till Ferney och promenerade tillsammans med Vanessa till Collex-Bossy och mötte upp Ida för en härlig skogspromenad innan det var dag att återgå till arbetet.
Precis hela gårdagen spenderades i Nyon där Link hade sin andra filmfestival för i "läsåret". Vädret för en dag inomhus var prefekt - regn och rusk. Det var ett konstant ätande då de bullat upp med kakor, brownies och jordgubbar, vi hade egen lunch och till middag beställdes pizza och slutligen Pauls ökända popcorn till sista filmen. Dagen började i svartvitt med filmen The picture of Dorian Gray som var både obehaglig, otäck men även väldigt intressant att analysera. Andra filmen var Song of Sparrows, en arabisk film som var rätt konstig, inget som jag skulle rekommendera. Innan middagen tog jag en promenad med amerikanska Nicole i Nyon vilket behövdes efter en dags stillasittande. Efter pizzapartyt slog vi igång sista filmen The ultimate gift som var lättsmält (något för klyschig för min smak) men även väldigt sevärd. Dagen slutade vid kl 22 då jag skjutsade hem Ida och sen åkte hem för en god natts sömn.
Pizzaparty
Idag hade jag tänkt att stanna hemma hela dagen och arbeta med min franskapresentation om Sverige som jag ska presentera på tisdag. Jag var väl kanske inte riktigt så effektiv som jag borde, och när Fanny frågade om jag ville komma över på lunch kunde jag inte precis tacka nej. Detta slutade då i att hela eftermiddagen spenderades hos Fanny med Vanessa och Fannys finska kompis som var på besök. Vi spelade kort, åt lunch och bakade nyttiga muffins. Väl hemma gjorde jag ett försök till att plugga men allt jag verkar göra är att finslipa powerpointen när jag egentligen borde fundera på vad jag ska säga. Imorgon är jag barnvakt hela dagen åt 3-åringen som jag suttit barnvakt för ett par gånger tidigare. När sedan flickorna slutar skolan ska jag hämta upp dem samt 3-åringens storebror på skolan och därefter ta hand om alla fyra fram till att någon förälder kommer hem kring kl. 19.
 
Hoppades att jag skulle hunnit uppdatera klart om Skottland vid det här laget men jag får satsa på tisdag kväll som kommer bli mitt enda tillfälle den kommande veckan eftersom jag åker till Bryssel på torsdag!


Kommentarer
Jonna

Wow! Funfunfun :D

2014-03-23 @ 23:49:16
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0