En svensk vecka

Jo, jag var faktiskt till Bern i helgen, känner dock inte att jag har tid att berätta om vår vistelse i Schweiz huvudstad än.
 
Min lediga vecka är fullspäckad då vi är i full gång med att planera inför torsdagens "Swedish Culture Night" som verkligen är ett heltidsjobb. Idag har jag och Ida varit på IKEA och införskaffat oss svensk mat, vi hämtade upp Emelie och satt sedan hos Ida och planerade och åt bananpannkakor. Imorgon ska Ida och jag baka lussebullar och på torsdagkväll smäller det!
 
Kan dock inte förmå mig att sluta tänka på franskaprovet som närmar sig, känner mig inte alls redo men hittar inte motivationen att plugga. Känner att jag måste ta en sak i taget, så efter torsdagen ska jag fokusera på franskan.
 
Det händer så mycket den här perioden, det är mindre än 2 månader kvar av mitt au pair-äventyr och det kommer att gå otroligt fort. 
 
En glad tjej i Bern
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0