EUROVISION SONG CONTEST 2014

Sitter i lugn och ro och lyssnar på Debussy på grund av att jag började skriva om honom i min franskaläxa. Dagen har bestått av lägenhetsstädning då hon som äger lägenheten ska ha öppet hus imorgon då hon fyllde år i veckan. Har även varit ut på en liten springtur så nu kan jag med gott samvete njuta av lördagskvällen.
 
Snart börjar det bli dags för att dra sig ner till Nyon då vi ska ha Eurovisionkväll. Jag hade från början idén om att bjuda ett gäng tjejer förutom oss svenskar som vanligtvis kollar på Eurovision, men de sista dagarna har evenemanget blivit större och större och jag skulle tro att vi blir ca 25 pers som ska livestreama Eurovision från The Hub!
 
Några av finallåtarna jag gillar (ganska många i år):
Armenien - All Alone
Schweiz - Hunter of Stars
Tyskland - Is it Right
Frankrike - Moustache
Island - No Prejudice
Malta - Coming Home
Nederländerna - Calm After the Storm
Norge - Silent Storm
 
Svenska gänget + fina Hencca på Culture Night
 


Kommentarer
Jonna

Vem är Debussy?

Svar: Claude Debussy är en fransk kompositör som bland annat komponerat Claire de Lune :)
Therése & Louise

2014-05-17 @ 09:51:34
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0