We got Berned!

Så, nu tar vi det från början. Första helgen i maj åkte jag med Greta och Sanna till den schweiziska huvudstaden Bern.
 
Vi tog tåget fredagkväll och couchsurfade hos en tysk tjej tills söndagkväll. Om jag ska sammanfatta Bernvisiten med några ord skulle det nog bli mysig huvudstad och bra sällskap. Bern är utan tvekan den lugnaste huvudstad jag besök, väldigt litet centum (Bern är inte ens bland landets tre största städer) och hade kunnats besökas på en dag. Jag är dock glad att vi var där hela helgen då vi även fick tid till att vila och ta igen oss, och söndagens fantastiska väder var ju heller inte helt fel. Tänkte väl mest låta bilderna tala för sig själva då jag inte känner mig så talför.
 
Vår värd hade ett projekt att alla som surfade hos henne skulle skriva "Hej" på sitt eget språk på hennes vägg med hjälp av ett "klisterpapper"
Köpte ingredienser och lagade egen middag - tagliatelle med spenatsås
Jag posade med min nyinförskaffade (svarta) schweiziska armékniv - bra köp!
På söndagen var det en gigantisk loppmarknad i stan, häftigt men alldeles för stort för min smak
Parlamentsbyggnaden
Björnarna Finn och Björk
Party animals 
Mötte en läskig katt i botaniska trädgården
Blev smått förälskad i origamin som hängde i vår värds fönster
På tåget hem - typisk vy över Genèvesjön


Kommentarer
Jonna

Åååh, myyyys :D

2014-05-26 @ 09:59:25
URL: http://yonnalicious.blogspot.fr





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0