Swedish Culture Night i bilder

Gårdagens Eurovisionkväll blev en succé. Vi livestreamade BBC's sändning (skulle dock vilja kolla på SVT's också) med projektor och lokalen passade verkligen perfekt för syftet. Det blev dock rätt tydligt att intresset för Eurovision inte är lika stort bland andra kulturer - efter att alla bidrag framförts började de flesta dra sig hemmåt  (hur kan man kolla på Eurovision utan att se vem som vinner!?). Nya Zeeländska Freya som aldrig sett Eurovision tidigare uppskattade dock denna europeiska musiktävling. På tal om vinnarlåten får jag väl medge att låten i sig inte var någon favorit, men Conchitas sångröst är riktigt bra och budskapet hen förmedlar om jämlikhet är otroligt viktigt. Just därför blev jag lite besviken när folk lade kommenterar på att denne har skägg eller att det inte går att könsbestämma hen osv. Vad har det för betydelse? I övrigt anser jag att Europa röstade ovanligt bra detta år!
 
Här kommer en bildbomb från torsdagskvällen

Före och efter utklädning

Pippi skuttar in till "Här kommer Pippi Långstrump"
En mindre smidig viking gör entré med "När vindarna viskar mitt namn"
Lucia skrider in till "Sankta Lucia"
Vikingen berättar om när hon blev utvald till Medelpads Lucia 2012
Pippi instruerar koreografin till Små grodorna
Femkamp - kolasnören
Mariekexvissling
Potatislopp
Pricka pennan i flaskan
Så många fina människor på denna bild <3


Kommentarer
Jonna

Aaaaaaaaaawwwww<3

2014-05-17 @ 09:53:08
URL: http://yonnalicious.blogspot.se





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0