Ett alldeles eget blogginlägg...

Okej, så, jag är väl inte per definition någon inbiten bloggare direkt - jag följer aldrig bloggar, än mindre driver dem. Det är liksom inget som funnits på min världskarta tidigare, men när det blev bestämt att jag skulle flytta utomlands ett år kände jag att "nu har jag faktiskt har något jag kommer att vilja dela med mig av till omgivningen". Likaså blir detta något jag själv kan titta tillbaka på, när jag i framtiden vill tänka på mitt år som au pair!
 
Hur som helst så har jag nu spenderat större delen av min lediga dag åt att få ordning på designen till den här bloggen, så att både jag och Louise ska bli mer motiverade till att använda den! Eftersom jag som bekant inte är van blogglivet blir det nog en liten utmaning för mig att få in rutinen i att uppdatera med jämna mellanrum. Men jag ska göra allt jag kan för att pusha mig själv till att blogga!
 
Det är nu knappt tre veckor kvar till min avresa, och även om det inte är lika nära som för min syster så börjar det ändå att sakta men säkert sjunka in. Känslan av att verkligen behöva komma bort känns tydligare för varje dag som går - kanske är det den känslan som sjunker in, snarare än förståelsen av avfärdens närmande. För det är just sådana här grejer - sådana man planerar i flera månader, ibland år - som man vet kommer att komma, men som man aldrig riktigt förstår att den där framtiden snart kommer att vara nuet!
Haha, lagom flummigt, men jag tror att alla känner igen sig i det jag snackar om... Förutsatt att det gick att utläsa vad jag hade för avsikt att skriva?
 
 
Nu kör jag en sista kraftansamling för jobb i fyra dagar till och därefter barnläger i några dagar, sedan börjar packningen på allvar!
 
- Therése


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0