Lots of firsts

Så, som ni kanske förstår av rubriken så händer det nya saker hela tiden här. Såklart.
Idag har jag varit på min första egna vistelse utanför huset, då jag skulle göra ett franska-test för att se vilken nivå jag ligger på, så jag får gå på rätt fransklektioner. Testet var hyfsat svårt i och med att jag inte pluggat franska på cirka ett och ett halvt år, så på några minuter förväntades jag plocka fram all teori och grammatik igen. Det gick efter ett bra tag av grubblande, men vi hade kort tid på oss (typ 40 minuter, och jag som är van vid Skvaderns långsittningar på fyra-fem timmar...) så jag hann inte med så mycket som jag hade velat. Det var en del där vi skulle skriva lite också, vilket jag trodde skulle gå sämst av allt eftersom man hade cirka 5 minuter till det, men tydligen inte! Fick höra av kvinnan som rättade testet att min nivå är markant bättre i skrift än vid tal. Vilket jag i och för sig väntat mig, det är ju först nu jag faktiskt börjar öva talet på riktigt. Det gjorde det dock lite svårt för henne att placera mig, fast hon sa att detta var normalt, så allt löste sig. Hoppas att det blir trevliga lektioner, ska bli intressant!
 
Min första egna vistelse utanför huset slutade också i att jag fick gå vilse här för första gången. Vad ska jag säga, kunde inte väntat mig mycket annat - jag menar, när har jag någonsin haft ett lokalsinne? Haha, men det gick väl bra, fick mig en rejäl promenad innan jag tog till telefonen för att kontakta familjen och erkänna mitt misslyckande. Tror jag får köra mycket kartstuderande och rundvandring i området på min lediga tid framöver, that's for sure!
 
Bisous,
Therése


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0