Lillasyster sammanfattar

Så var jag slutligen framme (i fredags kväll). Det tog ganska precis 13 timmar från start till mål, men nu är det äntligen över. Jag hade inte varit riktigt SÅ mån om att få resan att gå snabbare (jag tycker det är ganska skönt att bara sitta och veta att jag är på väg någonstans, men utan att kunna påverka resan att gå snabbare - då kan jag slappna av och göra vad jag vill), om det inte vore för det att jag inte fick någon sittplats på tåget mellan Stockholm och Gävle - vilket innebar att jag fick sitta i trappan vid dörrarna till tåget. Inte alldeles förfärligt i sig, jag behövde ju inte direkt stå, men när tåget rullade uppstod det galet med värme underifrån, vilket gjorde att mina ben blev lite grillade... Det var alltså bara att välja mellan att stå eller att bli grillad, typ. Men jag ska inte klaga, ingen skada skedd! 

Förutom en trött hjärna så är jag väldigt exalterad över att vara tillbaka i Sverige för drygt två veckor. Hoppas nu bara att jag hinner med allt (eller det mesta) som jag planerar att få gjort under den här tiden, och att jag hinner träffa alla som jag planerar att träffa! 

 

Nu tänkte jag inte filosofera mer om framtiden för tillfället, jag känner snarare att jag har försummat bloggandet gällande dåtiden en hel del på sista tiden. Kombinerat med tekniska problem med datorn, har jag även försökt göra mig själv mer och mer upptagen på min fritid ett tag nu, vilket har lämnat mindre tid och utrymme för bloggen. Men jag väljer att se det som något positivt - det funkar ju inte att bara sitta hemma och skriva på en blogg om man inte GÖR någonting utöver det, då har man ju snart ingenting att skriva om!

 

Jag har haft mycket blandat för mig som jag inte skrivit något om, små och stora saker. Ska jag försöka göra någon sorts kort sammanfattning får det nog bli i punktform (utan någon större kronologisk sortering):

 

Jag har bland annat...

  • Letat lägenhet - det går tid åt det i princip varje dag, men fortfarande inget napp...
  • Upptäckt Châtelain tillsammans med Anna (au pair), samt stöttat henne i franskaplugg över en fika (som för övrigt fick flera inslag av random personer)
  • Gått på Jonas skolorkesters konsert med familjen, mycket trevlig kväll som fick mig själv att (liksom honom) också vilja plocka upp trumpeten igen!
  • Haft en mysdag med fina Hannah (tysk tjej som är volontär här) på stan, och upptäckt den underbart fridfulla tillflykten i den katolska kyrka - L’église Notre-Dame du Finistère - som ligger precis på Rue Neuve (den stora shoppinggatan), samt hunnit med den otroligt charmiga About Time på bio
  • Umgåtts med alla mysiga svenska tjejer, vi har bl.a. haft ostkväll, middagar inne & ute, gemensamma utgångar, filmkväll osv.
  • Med ett litet mindre gäng av de internationella au pairerna sett filmen The East (med Alexander Skarsgård) på bio, REKOMMENDERAS STARKT
  • Julklappspysslat hemma hos mig med au pairerna Alina & Carima
  • Försökt dra ner på chokladkonsumtionen (dock ytterst SVÅRT, in the home of pralines, haha)
  • Fått mitt 12:e ”Välkommen till Belgien!”-sms från Halebop, vilket får mig att tänka att jag borde ta och fixa det här med belgiskt telefonnummer...
  • Sett Hunger Games: Catching Fire på bio med Anna, och återigen blivit indragen i den världen... Vill verkligen LOVORDA filmer som denna, som gör boken rättvisa!!
  • Jobbat extra i form av ”hemma med sjukt barn”-jobb. Kan sammanfattas som: ”Julkalendern, Harry Potter, Karlsson på taket samt spring i benen och starka viljor”
  • Återigen varit ensam med hunden Leo en långhelg (inte fullt så länge som sist), mycket mysigt!
  • Letat efter en kör att gå med i inför vårterminen
  • Haft mysig terminsavslutning på Svenska Kyrkan i form av julknytis
  • Drogat Musikhjälpen (sjukt bra att ha på i bakgrunden när man slår in julklappar och pysslar!)
  • Firat Halloween (hm, väldigt sen uppdatering om just det...) med ett gäng av de internationella au pairerna:
  • Samt övat och uppträtt lite varstans med Luciakören (via Svenska Kyrkan). Det förtjänar ett eget inlägg för sig, så jag sparar nog det lite grann!

 

Vet att jag är långsam. Men. Jag trivs med det. För tillfället.

 

Svenska hälsningar,

Therése



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0