Lycka och olyckor

Lyckoruset i fredags!
 
Fick mitt allra första paket från Sverige i fredags, kändes så galet bra! Stort tack, mormor och morfar :) Ibland är det bara de där små pustarna av hemmavindar som gör att allt får kännas tryggt för en stund. Dessutom blev det hela om möjligt ännu bättre av det faktum att paketet (som jag inte kunde hålla mig från att öppna, fastän det ännu var en vecka kvar till min födelsedag) innehöll stereotypiskt "morföräldriga" presenter! Jag menar, hur mysigt är det inte att få saker som en gammaldags tablettask, nya strumpor och söta små kort? Det känns som om jag fortfarande är hemma... Puss på er!
 
 
Min andra försändelse från hemlandet anlände igår, hittade det i trappan när jag kom hem efter att ha hämtat Oliver på skolan. Sådär ja, nu gäller det bara att hålla sig fram till på fredag!
(Fast okej, nu ser ju paketet inte egentligen ut såhär... Vore ett under att det kommit fram om adresslappen sett ut på detta vis, haha. Kändes som en bra idé att retuschera bort adressen lite när man lägger ut en bild tillgänglig för hela internet... Det var mest så jag tänkte.)
 
 
(Älskar hur missbildade händer ser ut så fort man försöker fotografera dem! ...eller är det bara mina?)
 
Kanske inte syns så mycket som jag hade hoppats på den här bilden (det är väldigt tydligt i verkligheten), men det kanske går att ana att jag befann mig i köket igår... och att jag inte var så försiktig när jag ställde in gratängen i ugnen. En evighets kallvattenspolande under kranen uppdelat i flera omgångar verkar inte ha gjort så mycket nytta. Placeringen (intill mitt minne från förra årets Frankrike-resa) kunde väl också ha varit bättre kan jag tycka - jag menar, om jag nu verkligen hade velat skriva ett "V" på min hand hade jag väl lika gärna kunnat tatuera in det...? Eller hur var det nu igen?
 
Bisous,
Therése
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0