Lite gammalt, lite nytt

Jag är sämst på att uppdatera. Jag vet.

När jag inte jobbar gör jag diverse intressanta/ointressanta saker (det beror på hur man väljer att se det). Förra helgen åkte jag till exempel med ett gäng från Svenska Kyrkan till Neuhaus (typ det största chokladmärket här, finns en Neuhaus-butik som kränger praliner i varje gathörn) chokladoutlet en bit utanför stan:

 

 Det var dock till att se upp, det var bara att öppna dörren och börja äta! ...host, provsmaka... Så om man ska summera det var det en väldigt rolig grej, dock mådde man kanske inte så bra som man hoppats när man skulle därifrån...

På vägen hem från outleten tog jag och tre av de andra tjejerna en liten detour och svängde in på IKEA. Kände man sig hemma eller vad?! Stannade till i restaurangen och körde standardvarianten, var ju tvungen att se om det är någon skillnad på köttbullarna här:

 

(ber om ursäkt för den förfärliga iPod-bildkvalitén) 

 

Svar ja: Köttbullarna serveras med - vänta vad? - belgiska pommes frites. Såklart!..? Potatismoset som faktiskt också fanns var tydligen menat för kycklingen (don’t even get me started)...

Två av tjejerna beställde den lite mer belgiska standarden istället - musslor och pommes frites. Kändes liiite off just på IKEA, men det var inte helt fel ändå!

 

På lördagen mötte jag upp Elsabé, en irländsk tjej som jag träffade första helgen jag var här i Bryssel, samt hennes kompis Rachel som var från England. Vi gick på ett café/bokhandel/random i Woluwe-Saint-Lambert, Cook & Book hette det - väldigt kul grej faktiskt, och riktigt stort! Vi avslutade en trevlig eftermiddag med att åka in till stan och köpa äkta belgiska ”frites” (alltså pommes fritesen, som jag för övrigt känner att det redan blivit lite för mycket om i detta inlägg...).

 

 

Okej, så det var bara för att jag var så seg som jag behövde skriva om förra helgen - men förra söndagen är redan avklarad, då den fick ett helt eget inlägg!
Mer nyliga händelser är att jag och Rebecca, en jättetrevlig brittisk tjej som bor i mitt område, igår kväll åkte in till stan och roade oss (?). Vi styrde först mot en spansk tapas-bar som skulle ha invigning, don’t ask me why, men jag hade pratat med ett par spanska tjejer vi träffade några dagar tidigare om att möta dem där. När vi kom dit fanns dock inga spanska tjejer i sikte (okej där ljög jag, däremot fanns inte just de vi letade efter), så vi mötte upp ett par andra tjejer inne i stan som Rebecca haft kontakt med under dagen - en italiensk tjej och en polsk. Spenderade någon intressant timme med den italienska tjejen och hennes italienska killkompisar som vägrade testa på engelska... Konstigt, men kul! Nu har jag även provat på högklackat en helkväll inne på Bryssels kullerstensgator - aldrig mer säger jag bara, aldrig mer...

 

Ikväll blir det någon sorts middag och utekväll med några av de svenska tjejerna som det ser ut, peppa!

 

Bisous,

Therése



Kommentarer
Josefin

Woho vad roligt det är att följa er!! Kram

2013-10-03 @ 16:31:46





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0