Sportlov i Sverige + Antwerpen x2

För två helger sedan körde åtta svenska au pairer en utgång i Antwerpen... För lite omväxling måste man ju få! Vi hälsade på hos Rebecca som bor i Boom (nära Antwerpen), där vi umgicks innan vi tog oss in till klubben ”Noxx”, som tydligen ska vara ”the club” i staden. 

 

Stal ett par bilder från Magdas blogg, som i sin tur fick dem från Stinas mobil:

Glada hemma hos Rebecca!
 
Jag och Stina på Noxx, pepppp på party!!

 

 

 

 

Och när månaden fortfarande var januari, alltså för några veckor sedan, tog några av oss även en dagstripp till Antwerpen! Inte bloggat om detta ännu, men det var en trevlig shoppingtripp, hann inte se så mycket mer än bara shoppinggatorna (det var ju fortfarande rea...). 

Extremt trevlig tågstation, that I will give them!
 

Kemmie & Co. entering the Antwerp shopping streets...

Fina Rebecca, Alina och... förlåt, Nelly!
 

Lunch på en urmysig innergård (bilder på Magda, Ebba, Stina och Toby saknas mig tyvärr...)


 

 

 

För att återgå till nuet, så sitter jag för tillfället i källaren hemma hos min mor och inväntar morgonen, då jag tar tåget ner mot Arlanda och reser tillbaka till Bryssel. Har nu fått landa hemma i Sundsvall under en dryg vecka, vilket verkligen har varit superskönt! Fick faktiskt ett lite längre lov än det som först var tänkt: long story short, planerna ändrades i senaste laget och jag skulle inte åka till Sverige med mitt värdbarn trots allt - men då jag redan planerat inför att åka hem, bokade jag flyg ensam och kom hem till Sundsvall ett par dagar tidigare istället!

Lovet har bestått av lite blandat umgänge med familj och vänner, buggkurs, Himlabadets relax, ”The Hobbit” på bio (äntligen!), lite shopping, naprapat-besök, musikskrivande, framtidsplanering... Och mer därtill!

 

Mjukstartar lite med jobbet denna vecka som kommer, 7-åringen kommer nämligen inte att vara hemma vilket gör att mina arbetsuppgifter blir ytterst få. Hoppas att jag då kan använda den överblivna tiden åt att färdigställa mitt rum (fast jag behöver hjälp med en del saker), så det kan komma upp någon bild här på bloggen inom en snar framtid! För tillfället är det lite kallt där uppe, men det fixas förhoppningsvis snart... I övrigt är det supermysigt!

 

Nu ser jag fram emot våren och allt vad den kommer att bjuda på i Bryssel. Bara drygt fyra månader kvar av au pair-året nu - helt galet!!

 

 

Tack till alla jag fått träffa under veckan, ni är guld värda!

Therése

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0